Cahaya

Drama Series 15405

Mommy dengan daddy seret aku naik tangga.Ark!!Sakitlah!Aku cuba nak lari dan lepaskan tangan aku dari genggaman diorang tapi tak dapat.Diorang seret aku masuk bilik stor lepas tu kurung aku.

"Mommy!!!!Daddy!!Bukak!!!"Teriakku sambil menangis.Kenapa sanggup buat macam ni dekat Wunna.Ya,Allah!!!Buka lah pintu ni..Kenapa sanggup buat macam ni!!

"Hei,kau boleh diam tak?!Nanti orang dengar lah!Kau diam!!"Teriak mommy.Mommy yang sekadar berlakon layan aku dengan baik betul-betul tak ada sama dengan yang sekarang.Diorang bagaikan dirasuk syaitan.Iblis dah kuasai mereka.Memang tak ada rasa simpati walau sedikit pun.

"Mommy!!Please.Jangan buat macam ni dekat Wunna!!"

"Kau diam!!Atau kau nak kitorang jual kau dekat kawan-kawan daddy hari ni?!Untung lah juga kan?"Mengapa sekejam itu aku diperlakukan?Tak cukup ke derita aku selama ni?

"Please..Linda,tolong akak?"Kataku dengan suara yang sayu sambil sandarkan kepala dekat dinding pintu.

Dah tak ada guna aku menyesal sekarang.Sebab sebelum ni aku bodoh!!Bodoh sangat!!Aku bodoh!!!.

Aku nak minta tolong siapa?Raien?Memang taklah!Aku ni bodoh!Raien memang tak ada hati dekat aku!Redza?Dia satu-satunya yang mungkin boleh tolong aku.

"Kau duduk sana diam-diam!!"Teriak Linda.

Bar Sembang
Redza_dalam talian

Wunna:Redza!!Tolong saya,please!Awak tahu tak rumah saya kat mana?

Redza:Tahu..Kenapa?

Wunna:Saya nak lari dari rumah.Semua ni sebab saya bodoh sangat!Sekarang saya dah kena kurung dalam stor!Dan tinggal tunggu hari perkahwinan tu lagi.Awak..Awak dapat selamatkan saya tak?

Redza:Macam mana?Kalau saya tak diizinkan masuk?Saya nak curi masuk dekat mana?

Wunna:Belakang rumah..Pintu dapur belakang rumah tu selalh kena buka.Awak masuk dalam,kunci tu diorang selalu sangkut kat...Kat paku depan pintu.

Redza:Okay!

Wunna:Thank you!!

Harap-harap aku dapat keluar!Aku nak bina hidup baru aku lepas ni tak pakai otak bodoh aku!

POV:Author

Beberapa minit kemudian,Redza parking kereta dia jauh sikit dari rumah Wunna sebab nanti ketahuan.

Lepas tu dia curi masuk rumah Wunna lepas tu dia dah dapat dah bukakan kunci pintu untuk Wunna.

"Awak..Saya nak packing barang-barang saya dulu. Awak boleh tunggu belakang rumah ni sebab saya nak minta tolong awak angkat sikit-sikit..Boleh?"

Redza hanya menganggukan kepalanya lalu pergi dari situ dengan hati-hati.

Wunna pun pelan-pelan naik tangga lepas tu kunci pintu bilik dia.Tak nak nanti diorang nampak.

POV:Wunna

Okay..Baju dah,semua dah..Apalagi eh?Oh ya..Lupa.Sabun aku apa semua..Nasib baik kitorang ada masing-masing bilik air.Kalau tak,sekarang aku kena turun lagi lah!

And sekarang aku turun..Pelan-pelan..Harap-haraplah diorang tak ada kat sana.Okay!Tak ada..Hahaha..Aku tersenyum gembira sebab akan bebas dari perangkap diorang ni.

"Kau!!Kau nak lari mana?!"S...Su..Suara daddy?!!Alamak!Macam mana ni?

"Kau jawab!Siapa yang bukakan pintu untuk kau?!"Teriak mommy.Kenapa ni?Tiba-tiba Linda muncul depan aku"Kau nak lari mana,cik gemok?Ow..No,tak lama lagi..Awak akan bergelar sebagai...Puan gemok?Hahhahha..."

Tawa mereka bergema satu rumah.Diorang macam orang tak waras ketawa-ketawa.Aku ambil kesempatan ni nak lari tapi Linda tarik aku lepas tu daddy pun seret aku nak naik tangga.

"Lepaskan aku!!Lepas lah!!"Aku dah tak tahan nak hadap keluarga ni.Keluarga ni macam psycho!Gila kan harta sangat!!

"Lepaskan Wunna!"Redza!Awak datang tepat pada masanya.

"Siapa kau,hah?!Main masuk je rumah orang?Nak saya telefon polis biar kau masuk penjara?!!"Teriak daddy.Ya Allah,permudahkanlah urusan kami.Aku sangat bersyukur kerana aku dipertemukan dengan insan seperti Redza yang selalu sedia ada untukku.

Namun janganlah disebabkan hamba-Mu yang bodoh ini,mudah tertipu dengan nuslihat keluarga tiriku,dia juga  mendapat susah dari kisah ku ini.Ya Allah,sedarkanlah keluarga tiriku,jauhilah mereka dari syaitan yang tak henti-henti menghasut iman yang lemah.Semoga mereka akan menyedari segala apa yang telah dilakukan.

"Tak..Sepatutnya saya yang call polis buat report kalau keluarga tuan dah buat macam ni dekat anak tiri."

"Ceh!Kitorang tak ada kaitan darah langsung lah!Kau nak ugut aku?Kau fikir aku takut,kau tak ada bukti langsung lah!"

"Siapa kata saya tak ada bukti?Saya dah record semua perbuatan tuan.Tapi sebab saya masih berbaik hati,saya simpan dulu bukti ni dan saya amarankan supaya tak buat Wunna macam ni lagi.Kalau saya dapat tahu,saya tak segan-segan tunjuk bukti ni pergi balai polis."

"Kau!!!!!!!!"Daddy dengan mommy dah nak naik darah tengok anak entah anak siapa,punya main berlagak!!

"Wunna,jom."Kata Redza sambil menghulurkan tangannya.

Alhamdulliah!!Terima kasih,ya Allah!!Aku pun meletakkan tanganku di atas tanganku.

Aku rasa macam menyambut hidup baru dan lebih bersemangat menjalani hidup.

Sebab aku dah tak takut dah lagi walaupun aku tak yakin sangat kalau mommy dengan daddy tak akan ganggu aku lagi.

Walaupun mommy dengan daddy not my parents but..I still call they use 'mommy' and ' daddy because..aku tak tahu.Biarlah..Aku dah redha kan dan maafkan diorang sebab..Aku tahu sifat manusia kalau terlalu gilakan harta dan sesat di jalan yang salah.Biarlah..Buat aku tak nak maafkan diorang?Bukan aku yang tentukan nasib diorangkan?Tuhan yang mengadili segalanya..So,kita semua kena berserah je dekat Allah.God has decided what is best for all of us, believe in God.

Share this novel

Guest User
 


NovelPlus Premium

The best ads free experience