Kesempatan

Drama Series 15405

Aku akan cuba luaskan lagi ruang hati aku untuk Raien.Mungkin hubungan kitorang masih ada peluangkan?

Bar Sembang
Raien_dalam talian

Anda:Awak...

Raien:?

Anda:Awak tak nak cakap apa-apa dekat saya?

Raien:Awak suruh saya minta maaf?

Anda:Tak..Bukan macam tu.Takkan awak tak ada apa-apa yang nak dikatakan pada saya?

Raien:Entah..Saya berserah pada awak je.Awak kata saya bosan,tau-tau awak yang dah bosan sangat dekat saya.Jujur je lah..Kalau awak nak saya lepaskan awak dekat si Redza tu kan?

Anda:Apa awak ni?

Raien:Tak payah nak tutupi lagi.Ei,saya ni dah cuba tau beri ruang dalam hati saya untuk awak.Terima awak jadi kekasih saya!

Anda:So?!Cuba terima?Macam saya yang paksa awak terima saya pulak!Bukan awak ke yang nak saya dengan saya?

Raien:Sejak bila?Sejak kita kenal?

Anda:Apa awak ni?...

Raien:Dah lah..Sampai bila-bila pun awak tak akan faham apa yang saya nak sebenarnya.

Anda:Apa yang awak nak?!!

Geramnya aku!!Lepas tu dia bluetick je..Apa yang awak nak saya berikan pada awak Raien?Saya betul-betul tak faham dengan awak..

Kita memang tak saling memahami.

Aku sangka,hubungan kita akan kembali seperti awal.Tapi??

POV:Raien

Aku sekarang tengah lepak dengan Ara ni cafe biasa kitorang

"Hahaha..Agaknya macam tu lah.."Ara memang tak pernah buat aku bosan dengan dia.Dah lah comel!

Mudah terhibur!Ara,sekarang awak dah ada perasaan ke dekat saya?

Kalau Redza tak ada kat dunia ni,mesti awak dah lama jadi milik saya,kan?

"Ara..."Ara pun tengok aku.Harap-harap dia terima aku.

"Perasaan saya dekat awak,dari dulu sampai sekarang tak pernah ber.."

PYURR!!

Hah?!Linda?Macam mana dia boleh ada kat sini?Dia datang terus ambil gelas Ara lepas tu siram muka Ara.

"Kau siapa,eh?!"Apa kena dengan Linda ni?

Ara sekarang tengah lap muka dia pakai tisu sambil berkata"Cik..Cik kenapa?"

"Cik,cik..Diam lah kau!Tak payah nak pura-pura baik!Raien tak cakap ke kalau aku ni bakal isteri dia?!!" Apa?!!

Apa yang si Linda cakap ni!Kenapa mesti ada je yang cuba kacau aku?!Tak cukup Redza,si Wunna pula.Tak cukup Wunna,si Linda tu pula?!

Apa kena dengan korang ni?Tak boleh nak bahagia langsung?!

Aku pun terus berdiri"Hei!Apa yang awak cakap ni?Bila masa pula saya nak kahwin dengan awak?!"

Tiba-tiba Linda memeluk lengan ku tapi aku cepat-cepat lepaskan"Apa ni?!"

"Bila masa abang kata?Bukan kah kuta dah janji hari tu yang kita akan kahwin?Linda kan dah kata kalau Linda sukakan abang!!Abang jangan pura-pura lupa pulakk!"Apalah nasib aku ni!!

Ara tengok Ara lepas tu dia tunduk" Awak pergi sekarang Linda.."

"Abang halau Linda?!Cakap siapa perempuan tu?!"

"Apa ni?Pergi balik sana,please!"

Linda semakin kuat memeluk lenganku dan tak ingin melepaskan"Lepaslah!"

"Linda tak nak!!"

Ara pun berdiri lepas tu angkat handbag"Cik.."

"Kau panggil aku ke?!Aku nak,kau mulai sekarang jaga jarak dengan bakal suami aku!Jangan melekat je kerja ngkau!"

Aku pun tolak Linda"Apa ni?!"

"Saya minta maaf kalau cik ambil hati saya rapat dengan bakal suami cik.Tapi percayalah,saya dengan dia tak ada apa-apa..Kitorang kawan je.."

Linda pun menolak Ara sehingga hampir jatuh"Sekali lagi!Aku beri peringatan.Kau pergi sekarang!"Astaga!!Apa dah jadi ni..Sejak aku kenal dengan Wunna,hidup aku dah kacau balau!

Tak tenang macam dulu lagi!Menyesal aku pergi rumah dia hari tu.Sampai jumpa perempuan ni pula!

"Apa yang kau cakap tadi!Jangan reka cerita!"

"Apa?Abang guna 'kau'?!Tak bersyukur ke abang ni?!Kalau abang nak tahu,ramai lelaki yang tergila-gilakan Linda tau.Tapi abang sorang je yang ada dalam hati Linda!Tak bersyukur?!Mana nak dapat perempuan macam Linda ni?!!!"

Geram aku"Kat pasar ikan!"Lepas tu aku tinggalkan dia cepat-cepat.

Memang betullah kan apa aku cakap tadi tu?Kat pasar ikan?Sebab perempuan murah macam dia tu banyak je..Perempuan macam Ara?Mana nak dapat?

Macam Ara tu satu je kat dunia ni.

POV:Redza

Apa cara aku nak batalkan perkahwinan tu?Dia kata,dia lari macam mana pun dia tetap akn kena paksa kahwin dengan papa.

Apa cara?Ke...Aku boleh tolong dia larikan diri kot?Boleh tolong dia carikan rumah.

Tapi kerja dia?Bukan senang dia nak dapatkan kerja baru..Takkan bawa dia masuk company papa?Memang Wunna kedapatan lah jugak kan?

Satu je cara sekarang ni.Dia kena kahwin dengan boyfriend dia.Macam tu kalau step parents dia dengan papa nak paksa,bawa kes ni pi mahkamah lah kan.

Aku tunggu.Mesti boyfriend dia nak juga kot kahwin dengan dia tu.

Tapi,andainya tak?Apa pula nak buat?Beberapa hari lagi tinggal.Tak akan lah aku nak tiba-tiba muncul dekat majlis tu lepas tu rosakkan majlis perkahwinan tu?Tak nak lah aku.Aku pun tahu malu juga tau.Aku jaga maruah aku dan maruah papa.

Jujur aku tak suka perangai papa.Tapi dia tu papa aku.Walaupun dia tak jujur dengan diri dia sendiri yang dia tu sayangkan anak tunggal dia ni,tapi aku tahu.Papa sayangkan aku.

Tapi aku tak tahu,apa yang buat papa suka main perempuan lepas mama dah tak ada.

Lepas aku berjaya gagalkan perkahwinan papa dengan Wunna,baru aku fikir apa cara supaya papa dah tak buat benda-benda tak baik lagi.Aku nak supaya papa ikhlaskan semua yang dah terjadi.

Share this novel

Guest User
 


NovelPlus Premium

The best ads free experience