Bab 7

Romance Series 4700

Nura bersandar ke sofa lalu merenung hayla tajam ." Kau tak kenal dia?!" Hayla mengeleng kepala sebelum melepaskan keluhan panjang. " Aku tak kenal dia, tapi dia macam kenal aku! dah la paksa ii aku! " " Kau kena hati ii lepas ni! Aku tak rasa dia akan lepaskan kau macam tu je... Nanti apa ii hal cerita dekat aku, okey?" kening nura terangkat sebelah merenung hayla. " okey ii! naik dulu... " Nura menatap hayla yang sudah berlalu itu sebelum keningnya bertaut. ' Siapa? ' 2 BULAN KEMUDIAN!!! Hayla merenung muka nura sebelum ketawa kuat tak ingat dunia." Ahahahahaha " " Kau ni! suka la tu aku nak kahwin and keluar dari rumah ni! " Nura mencebik lalu menjegil mata memandang hayla. Hayla mengaru pipinya sebelum mengigit bibir bawah ." Aku cuma rasa lawak la! kau ni okey lah tunang kau tu nak percepatkan perkahwinan korang. Tu maksudnya, dia betul ii ikhlas nak kan kau Cik Nura oi! " Nura menunduk sebelum mengangkat muka merenung hayla " Tapi aku tak nak tinggalkan kau! nanti aku rindu kau, Macam mana?" Dia mencebir bibir sambil mengerdip- gerdip matanya yang bulat itu. Hayla mencebik sambil mengerling sekelilingnya.' tak tau malu sungguh budak ni.' " Mengutuk aku la tu! kau ni orang sedih nak tinggalkan kau. Tapi kau boleh pulak buat tak endah! eiii..... " Nura mengenggam penumbuk menunjuk ke arah hayla. " Eh! agak ii la nak tumbuk aku! aku tak nak muka aku yang cantik ni luka! kau elok ii sikit!" pesan hayla lalu menjegil mata. " lala! kau ni sengaja kan ! main ii je! aku serius tahu tak?! cuba serius dengan perbincangan kita ni! "Nura merenung hayla macam nak telan hidup ii. Hayla mencebik lalu dia bersandar ke kerusi dengan perlahan ." Kau nak bincang apa, makcik? pasal perkahwinan kau tu ye?" Dia menampar bahu nura kuat sebelum memeluk tubuh. " Oi! sakit la! kau ni kan berbisa tangan tu! " Nura mengusap bahu lalu menjeling hayla tajam " Ceh... aku nak bagi tahu kau ni... aku okey je, kalau kau bahagia. Aku bahagia 2 kali ganda faham?! tak payah la kau fikir banyak terima je.... aku tumpang bahagia sekali!" Hayla tersenyum lebar sambil merenung nura. Nura mengusap bibir sebelum mengeluh perlahan ." Betul ni?!" Hayla mengangguk perlahan sambil dia menghisap air lemon ais.Dia menjilat bibir selepas selesai menghilangkan rasa dahaga. " Okey la! kau ni nak mengoda siapa?" kening nura terangkat sebelah sambil tersenyum nakal. " hish!! aku goda siapa ? memandai je! aku saja ii la... " Hayla menjelir sebelum menyambung hisap air lemon ais. Miya memeluk bahu hayla lalu ketawa kecil." Kau berangan apa? dari tadi aku tengok! " Dia melepaskan pelukan lalu duduk di samping hayla. Hayla mengaru kepala sebelum tersengih seperti kerang busuk." Nampak sangat eh?!" " Ye... ish!" " Aku berangan jadi menantu orang kaya pastu aku ada kereta mewah beberapa biji. Perh.... kau bayangkan kawan kau naik kereta tu of cuz kau bangga kan?!" Kening hayla terangkat sebelah sambil merenung miya. " Eleh berangan lebih! tapi kalau aku bayangkan okey juga! boleh tumpang kesenangan kau!! Amacam?!!! " Ujar miya sebelum tersenyum lebar sambil mengangkat ibu jari ke arah hayla. " cis! fikir duit je..... aku taboh kang masuk hospital terus!! Kau tu berangan lebih! kata gue.... " Hayla mencebik sebelum menjegil mata merenung miya. " Yea eh?! ala menumpang senang la orang kata kan." Ujar miya sambil tergelak kecil. " kerja la elok ii makcik oi pasti kau boleh kaya! aku jamin....." Kata hayla sebelum ketawa kuat. Miya mencebik sebelum meluku kepala hayla perlahan." mangkuk la kau!! " " Aku cakap benda betul ! lagipun, kalau kerja kan dapat duit. Ala macam sekarang boyfriend kau kerja dapat duit kau boleh beli macam ii kan! mengikis je kerja kau pastu tinggalkan! " Miya mengaru kepala sebelum ketawa kecil mengangguk kepala. " Kau ni buat aku kantoi la! ala kita muda lagi enjoy la..... " " ish iii mangkuk ni! dah 24 tahun! muda lagi ke?! " Hayla bangun bercekak pinggang merenung miya. " oiiii ! balas ayat mak kau nampak! " miya menjegil mata kegeraman . " Kau tahu eh?! ala tak jadi la... " Hayla ketawa kecil sebelum dudfuk semula di kerusi. " Aku pernah tengok! tapi en mak aku tak paksa aku tahu tak?! mak kau paksa sikit.... " miya mengusap dagunya sebelum tersenyum mengeleng kepala.

Share this novel

Guest User
 


NovelPlus Premium

The best ads free experience