Bab 2

Romance Series 4700

3 TAHUN KEMUDIAN Hayla merenung kubur di depannya sebelum menunduk kepala . " Im..... awak bahagia di alam sana ? Saya...saya masih tertunggu-tunggu .... bodohkan saya? meratapi permergian awak. Saya juga bodoh sebab...… " " Lala dah la...... lagipun dia dah maafkan kau kan? " Nura menepuk bahu hayla lalu tersenyum nipis. " Aku tak jumpa dia. Aku ego padahal dia tinggalkan aku sebab terpaksa! aku terus buang dia! " Air mata hayla mengalir di pipi mulusnya. Nura tersenyum nipis lalu mengusap bahu hayla. " No! salah aku lala, aku yang suruh kau lupakan dia! Lagipun hal ni dah lama berlaku. Kau perlu melangkah ke depan,kau dah lama ketinggalan! " Hayla mengukir senyuman nipis lalu mengesat air matanya . " Hal ni aku akan cuba untuk melupakan but kau kena stay dengan aku! " Dia memeluk bahu nura erat. " Mestilah! eh... bukan aku dah bertunang ? " Soal nura pelik . " Rara! kau yang dah bertunang tanya aku kenapa? ish.... " Hayla mencebik lalu berpeluk tubuh. " Ala.. saja la kut ii kau lupa! tak payah la marah." Hayla merenung nura dengan tajam." Siapa tunang kau? " " Jom balik rumah baru story! Depan kubur kut mak cik oi!! " Nura bercekak pinggang merenung hayla tajam. " yelah! jom... " Nura memegang tangan kawan baiknya itu lalu mereka berlalu dari situ. Hayla menyua mug kepada nura lalu duduk disamping nura." Banyak kerja ke? " Nura meletakkan mug yang sua oleh hayla di meja kecil tepi katil lalu mengangguk kepala sambil tangan laju menaip di laptop. " Kau dah siap kerja ke? " Hayla mengangguk kepala lalu menghirup sedikit milo panas di dalam mug . " keluar lagi dating , buang masa! " Nura menjegil mata merenung hayla dengan geram." ish... " Hayla mencebik lalu mencapai telefonnya. "Aku cakap betul.... okey la tak ganggu kau dah! bye!" Dia meletakkan mugnya di meja keci di sampingnya sebelum menatap telefonnya. Setelah 2 jam nura menutup laptopnya lalu merenggangkan badannya. " erkk... " Dia menolak bahu hayla perlahan. Hayla menjeling nura dengan tajam. " Jangan kacau la! " " Tutup lampu aku nak tidur! wey.... " " Apa? tidur jelah! " Hayla menjegil mata merenung nura sebelum menatap telefonnya semula. " esok kerja mak cik oi! "tegur nura lalu mengeleng kepala perlahan. " tahu lah aku! tidur je.... " Ujar hayla sambil menatap telefonnya dengan khusyuk. " Suka hati mu lah! " 1jam kemudian Hayla merenung nura sekilas lalu menguap kecil. Dia merenung telefon sebelum merenggangkan badannya. " Dah lewat.... " Ujarnya perlahan. Dia merenung nura yang sudah berdengkur kecil." Cepatnya makcik ni tidur! " Hayla bingkas bangun lalu menutup lampu bilik sebelum berbaring di sebelah nura semula. Dia memejam mata dan hanya beberapa minit kemudian,dia sudah tertidur.

hai..........

Share this novel

Guest User
 


NovelPlus Premium

The best ads free experience