Rate

BAB 80 - TERBANG LAGI

Romance Completed 452471

Yaakob menjemput Raif dari lapangan terbang.. Sejak beberapa bulan ni.. itulah kerjanya.. tak lagi dia mengikut Raif ke bandaraya kerana Raif tak membenarkannya ulang alik lagi.. selebih waktunya dia hanya menjalankan tugas sebagai menjaga rumah besar yang ada di hujung kampung itu agar tetap rapi walaupun tuan rumah tak selalu berada di situ..

''pak akob.. mama ada balik?'' tanya Raif.. manalah tahu kalau Maya bersembunyi di rumah besar itu..

''tak manja..eh! Raif.. Tun tak pulang pun ke rumah tu.. '' Jawap Yaakob..

'macam manalah Tun nak pulang.. kalau polis kerap kali masuk kedalam kampung membuat rondaan sampai ke hujung kampung sana..'

''pak Akob jangan takut nak kongsi apa-apa dengan saya.. kalau betul mama pulang.. Cepat-cepat maklumkan.. saya tak nak mama cederakan sesiapa lagi selepas ni.. dalam keadaan yang begini.. mama sanggup buat apa saja demi menyelamatkan dirinya.. pak Akob, faham kan apa yang saya katakan ni?'' beritahu Raif..

''faham..'' Yaakob mengangguk.

Sebaik sampai dirumah.. Raif terus masuk kedalam biliknya yang sudah menjadi bilik bayi.. bibirnya tersenyum melebar.. Puas melihat hiasan kamar itu.. kemudian dia keluar semula.. Berlalu ke bilik Inas yang kini sudah menjadi biliknya.. dan merebahkan dirinya diatas katil.. Merehatkan dirinya yang letih, mengharungi perjalanan jauh.. kini dia perlukan rehat seketika.. Sebelum menyambung misi seterusnya..

''pak Akob ikutlah.. Raif !'' laung Yakob memanggil Raif yang sedang berjalan pergi bersama dengan dua pengiringnya..

''tak payahlah pak Akob.. Saya bawa mereka ni.. Nanti biar mereka yang tolong Raif..'' kata Raif .. Untuk menutup malunya nanti nak kena membuat panggilan video dengan Inas..

''pak Akob ikut! Bahaya.. Pokok tu semua pokok tua.. Besar-besar.. Kalau Raif jatuh nanti macam mana..'' bebel Yaakob.

''pak Akob naik motor saja.. Senang pak Akob nak balik terus nanti..'' sambung Yaakob..

Sepertimana atas permintaan Inas. Raif mengikut semuanya.. Semua jenis pokok yang berbuah dipetik oleh Raif.. Malah sempat membuat panggilan video seperti yang diminta Inas..

''banyak sangat ni Raif! '' Yaakob bercekak pinggang melihat hasil buah yang mereka kutip dari bawah..

''tak apa pak Akob.. Saya dah minta izin ibu dan ayah.. Pak Akob boleh bawa balik ke umah pak Akob.. Selebih tu pak Akob sedekahkan.. Nanti Raif ambil untuk bahagian Raif dan untuk abang Hamzi.. Buat kak Irdina..'' terang Raif yang sedang turun dari pokok..

'banyak kan.. Lepas ni.. Makan lah puas-puas..!' Raif bergelak didalam hati..

Selepas selesai sesi menuai buah-buahan tempatan.. Terus mereka ke bandaraya.. Menyerahkan hasil itu kepada Hamzi. Raif terus ke rumah Hamzi..

''MANJA!''

''dah balik? Cepatnya.. Dah puas lepas rindu?'' tanya Hamzi..

''belum lagi abang.. Ni ada buah dari kampung pokok di rumah orang tua Inas..'' Raif menyerahkan satu kotak sebesar pemeluk kepada Hamzi.

''buat apa buah banyak-banyak ni..'' Hamzi menyambut kotak besar yang berisi belbagai jenis didalamnya.. Cuma raja buah sahaja yang tidak ada didalamnya.

''pandai-pandai abanglah.. Bagi uncle ke apa nanti.. Manja nak pergi dulu.. assalamualaikum ..'' balas Raif .. Berpaling pergi..

''waalaikumsalam .. Okay abang bagi uncle, tapi.. Manja nak kemana?'' tanya Hamzi.

''manja nak pergi jumpa Inas ..'' Raif berpaling melambai kearah Hamzi..

''jumpa inas? Bukan dah jumpa ke?'' tanya Hamzi bingung..

''hai! Tak faham betul lah..'' kata Hamzi..

''siapa yang datang tu?'' tanya Irdina dari dalam..

''manja.. ni ha.. Dia bagi buah buat sayang..'' Hamzi berpaling menunjukkan kotak yang sedang dipeluknya..

''banyaknya! I mana mampu nak habiskan semua ni?'' Irdina membolak balik melihat isi kotak itu.. Terus kecur luirnya melihat belimbing madu yang turut ada didalam kotak itu. Tangannya terus menyambar sebiji buah itu dibawa ke singki..

''nanti kita singgah rumah uncle widad.. Hantar sedikit buah ni ..'' Hamzi meletakkan kotak itu di atas meja yang ada di dapurnya.. Irdina sudah tidak menghiraukan apa yang suaminya katakan.. Mulutnya sedang asyik mengunyah buah belimbing tadi..

Kalini Raif terbang lagi.. Terbang merentasi sempadan benua.. Membawa bekalan yang diminta oleh pemaisuri hatinya.. Sampai saja di Kanada mereka terus ke rumah Nasrin. Sekali lagi tergejut tuan rumah melihat bekalan yang dibawa oleh Raif..

'apa ni? Hari tu bunga.. Sekarang ni?' Nasrin melihat dua kotak yang sedang berada di dalam pelukan lelaki yang ada di belakang Raif..

''Assalamualaikum..'' Raif memberi salam bila melihat Nasrin sedang tercengang di hadapannya..

''waalaikumsalam .. Raif.. Baru sampai dari Malaysia ke? Inas diatas tu tidur lagi agaknya.. Masih awal pagi kan.. Jemputlah masuk..'' pelawa Nasrin..

''tak apalah Nasrin .. Saya tunggu di luar sahaja.. Ni untuk Nasrin ..'' Raif mengambil satu kotak dari pengiringnya dan menyerahkan kepada Nasrin.

''apa ni?'' tanyanya.. Teragak-agak dia hendak menerima kotak yang ada di pelukan Raif..

''buah.. Inas pesankan.. Sekali tu bawa untuk keluarga akak..'' terang Raif..

''oh buah! Ingatkan apa tadi..'' Nasrin terus menerima kotak tersebut..

''saya tunggu di luar sini, boleh?'' tanya Raif.

''boleh, kalau Raif nak naik atas kejutkan Inas pun boleh.. Pergilah..'' kata Nasrin.

Raif melangkah masuk kedalam rumah itu.. Manakala dua pengiringnya duduk di kerusi yang ada di luar rumah itu..

Pintu bilik tidur dibuka dengan perlahan oleh Raif.. Diatas katil kelamin itu jelas terlihat Inas yang sedang terbaring disitu.. Raif melangkah masuk kedalam bilik itu.. Dahi Inas diciumnya lembut.. Perut Inas disentuh dengan tangannya.. Bagaikan mengenali sentuhan tangan papa mereka.. Bayi didalam kandungan Inas mula memberi respon terhadap sentuhan Raif..

''ssshhhh.. Sayang.. Mama masih tidur...'' Raif duduk melutut di hadapan perut Inas dan berbisik disitu..

''siapa yang tidur..?'' tanya Inas..

''dah bangun?'' tanya Raif. Inas menggosok-gosok matanya..

'mimpi apa pagi-pagi ni..? Sampai nampak manja macam nyata di depan ni?'

''manja ke ?'' tanya Inas ..

''tak lah.. Hantu ni.. Sebab ada orang seru.. Sebab tu lah dia datang...'' balas Raif.. Tangannya membawa rambut-rambut yang menutupi wajah Inas ke belakang..

''really? Sayangnya.. Ingatkan nak bagi kiss tadi.. Apa boleh buat.. Hantu kan!'' perli Inas.. Selimut yang membalut tubuhnya disingkap..

''betul ni! Kalau ni bukan hantu?'' Raif bangun.. Berdiri..

''wah! Hantu ada kaki yea!'' kata Inas.. Dia melihat Raif sempat menjeling kearahnya..

''ni manja lah.. Manja datang dari jauh, bawakan apa yang manis minta tu..'' kata Raif memeluk tubuhnya sendiri..

Inas menurunkan kakinya kebawah.. Berjalan mendekat kearah Raif .. Lalu memeluknya dengan erat.. Sehingga perut yang mempunyai cinta hati mereka bergerak-gerak di antara mereka.. Membuatkan pasangan itu sama-sama tergelak kecil..

''dia lapar agaknya.. Tunggu, papa dia datang bawa buah dari kampung...'' kata Inas mengelus perutnya, di mana tempat bayinya semangat memberi balasan dari dalam ..

Raif sekali lagi melutut, menyelak baju tidur Inas.. Lalu mencium perut Inas..

''papa bawakan seperti yang anak papa nak kan..''ucap Raif seolah-olah sedang bercakap dengan bayinya..

Raif dan Inas sama-sama turun ke bawah.. Nasrin mempelawa mereka untuk bersarapan.. Selesai sarapan Raif membawa Inas balik ke hotel.. untuk Raif berehat seketika.. Dua pengiringnya juga perlukan rehat.. Setelah bangun dia melihat Inas sedang asyik mengunyah beberapa buah yang ada.. Separuh kotak itu sudah kosong..

'biarlah, kalau tegur.. Sentap pula..' Raif sekadar menggosok kepala Inas dengan lembut..

''nak?'' tanya Inas menyuakan piring yang berisi buah yang sudah siap dipotong..

''tak nak, manja nak mandi.. Nanti kita keluar beli barang baby ya..'' kata Raif.. Inas sekadar mengangguk.. Melihat Raif sedang melangkah masuk kedalam bilik air..

Mereka berdua bagaikan pasangan yang sedang berbulan madu.. Meneroka setiap bumi Kanada dengan santai.. Sambil membeli barangan keperluan untuk cinta hati mereka..yang bakal lahir ke dunia.

''waalaikumsalam.. Abang..'' Jawap Raif sebaik menjawab panggilan daripada Hamzi.

''manja disana macam mana sihat? Inas?'' Hamzi berbasa basi menegur Raif .

''alhamdulillah manja dan Inas disini sihat..'' Raif berpaling melihat kearah Inas yang ada disampingnya..

''manja.. Abang nak beritahu ni.. '' kata hamzi.

''beritahu apa tu abang?'' tanya Raif. Tangannya menyentuh hujung bibir Inas yang comot dengan sos..

''pihak polis dah dapat tangkap mama..'' terang Hamzi. Raif diam tak membalas.. Dia terus-terus melihat kepada inas..

''manja..'' panggil hamzi..

''ya abang.. Manja dengar.. Insya Allah nanti manja balik..'' balas Raif. Anak matanya tak lepas melihat kepada Inas.. Walaupun panggilan itu sudah diputuskan..

''kenapa? Abang call.. Minta manja balik?'' tanya Inas..

''nampaknya macam tulah..'' balas Raif perlahan..

''balik lah.. Nak manis ikut manja balik?'' tanya inas..

''manis stay dulu sini ya.. Manis sarat.. Manja takut kalau Inas tiba-tiba terberanak di awan biru nanti..'' gelak Raif menyembunyikan resahnya..

Mereka pulang semula ke Hotel untuk mengemaskan pakaian Raif, Inas kerap memegang perutnya.. Dengan wajah yang berkerut-kerut..

''kenapa ni manis?'' tanya Raif .. Tambah gelisah dia melihat ada cairan yang keluar laju di celah kaki Inas..

''manis.. Rasa..''

''baby dah nak keluar...'' lengan baju Raif di cekam kuat oleh Inas ...

Alhamdulillah.. Selesai.. Terima kasih kepada para pembaca semua.. (^-^)

Share this novel

K Monalissa
2020-11-13 10:07:51 

hey dear boleh sambung chapter cepat boleh..best lha certa ni.. I love it so much dear friend

Ella Halim
2020-11-13 01:23:37 

wah manja dah nak sambut baby


NovelPlus Premium

The best ads free experience