Rate

Bab 3

Action Series 4201

Ibu Erina iaitu Fatimah , duduk di tangga menanti kepulangan anaknya , "haih mana lah Rina ni selalunya jarang dia balik lewat " , omel Fatimah . "Eh ibu buat apa kat sini?" , kata adik kepada Erina yang bernama Annie tiba - tiba datang lalu duduk di sebelah ibunya . "Tak de lah ibu tunggu akak kamu ni balik " , "hmm mungkin dia pergi dating kot " , "eish kamu " , "hahah mana lah tahu" , "eh tu bukan akak ke?... , dia naik kereta siapa tu?" , "kereta kawan dia kot" . "Terima kasih tau Hadi sebab hantar aku pulang" , "Tak de hal lah" . Erina membuka pintu kereta lalu keluar , dia melambaikan tangannya lalu masuk ke dalam rumah . "Eh ninie jom lah masuk akak dah sampai" , Fatimah dan juga anaknya masuk ke dalam rumah , "Assalamualaikum " , "Waalaikumussalam haa dah balik pun " , "heheh mak masak apa?.." . "Akak ni memang yang jenis kuat makan eh?.." , "akak lapar tadi tak de makan.." , "ye lah tu " , "eh dia ni " , "haih dah lah tu , ha makan ni mak ada masak ayam goreng dengan sayur je mak tak larat nak masak " .

Erina menyedok nasi yang sudah disediakan di mangkuk , Annie pula menuangkan air ke cawan . Semasa makan , tidak ada seorang pun yang bercakap , Fatimah memulakan percakapan . "Rina besok cuti ke?..." , "haah ibu lagi pun kesian lah ibu tak de orang yang nak tolong kemas rumah , masak , jemur kain...." , "ninie kan ada " celah Annie , "heh kau tu tau main phone je " , "eh ada lah ninie tolong masak " , " dah dah lah tu tak bagus bergaduh depan makanan " , "akak yang mula dulu " , Erina menjeling adiknya . "Siapa yang hantar Rina pulang tadi " , "kawan Rina ibu " , "ouh lelaki ke perempuan?.." , tersedak Erina mendengar pertanyaan dari ibunya , "ibu memang tak de soalan lain ke nak tanya?.." , "ibu nak tahu je ..." .

Selesai makan , Erina masuk ke biliknya untuk membersihkan diri .

"um ibu besok ninie ada program kat sekolah , boleh tak ibu datang?..." , "ibu bukan tak nak sayang tapi ibu tak larat , cuba tanya akak kamu kalau dia boleh datang " . Erina yang sudah siap memakai baju ingin tidur tetapi pintunya diketuk oleh Annie , "masuk lah " , "akak besok ninie ada program kat sekolah , akak boleh datang tak?.." , "boleh je , jam berapa?.." , "jam 9:30 " , "okay , ninie jangan tidur lewat tahu takut nanti lambat bangun susah akak nak kejut " , "okay " . Erina meletakkan telefon bimbit di atas meja yang bersebelahan dengannya , dia mematikan lampu lalu memejamkan mata .

i try my best , hope you guys enjoy it :) .

Share this novel

Guest User
 


NovelPlus Premium

The best ads free experience