Kesayangan ENCIK MALIQUE

AHClans

Drama Series 86813
5
(7 ratings)

Synopsis

Sejak dari kecil Ayumi telah kehilangan ibu bapa. Dan dia telah dibesarkan oleh mak angkat yang bernama Mak Jah. Disebabkan itu, Ayumi selalu diminta untuk membalas jasa Mak Jah. Dek kerana bimbang Ayumi berkahwin dengan orang lain, dia telah ditunangkan dengan anak Mak Jah iaitu Fadhli. Tetapi, Fadhli sendiri tiada hati dan perasaan pada Ayumi. Begitu juga Ayumi. Tiada langsung rasa cintanya pada lelaki itu. Tetapi, disebabkan dia merasa terhutang budi dengan keluarga Mak Jah, mahu atau tidak, dia terpaksa akur dan teruskan pertunangan itu. “Saya tak sedia lagi sebenarnya nak bertunang. Tapi, mak tu mendesak,” - Fadhli. “Kenapa awak tak terus terang saja pada mak. Kita boleh tangguh,” - Ayumi. “Awak bukan tak tahu mak macam mana. Suka mendesak. Banyak lagi benda yang saya masih tak capai dalam hidup saya. Kalau kita kahwin, semua tu terkubur je,” - Fadhli. “Saya tak kisah kalau awak tak sedia nak teruskan. Cuma kena bagi tahu mak lah,”- Ayumi. “Tak boleh. Mak tak akan terima. Dia berkenan sangat dengan awak. Dia takut awak kahwin dengan orang lain,” - Fadhli. Mak sukakan aku, bukan kau? - Ayumi. Malique, majikan di tempat kerja Ayumi yang agak dingin dan ego, dalam diam menyimpan perasaan pada Ayumi. Tetapi, setelah dia tahu Ayumi telah bertunang, dia hanya memendamkan perasaannya sahaja. Tetapi, perasaan itu semakin kuat apabila mereka telah melalui pelbagai insiden ketika bersama sehingga menerbitkan perasaan yang sukar nak digambarkan antara satu sama lain. Namun, Ayumi sedar statusnya sebagai tunang orang dan dia cuba mengelak hal itu dari berlaku. Walaupun Fadhli tak pernah melayaninya dengan baik, tak bererti dia boleh curang pada lelaki itu. “You masih nak teruskan walaupun lelaki tu berkali-kali cederakan you?” - Malique. “Saya takda pilihan.” - Ayumi. “You ada pilihan. Tapi, you pilih untuk merisikokan hidup you. Sebab you dah tahu tunang you tu lelaki yang macam mana. Tapi, you tetap pilih untuk teruskan.”- Malique. “Encik Malique tak faham,”- Ayumi


Share this novel

Rate this story


Comments

kin
2024-05-27  2 Replies

Thank you update yu... nasib baik x jadi resign haha.. jahat tau malique ksian member tu dg nangis haha

Nur Aliah
2024-05-27  1 Replies

X sabar nk baca bab yumi kawin dgn malique.... Lambat lg ke yu?

Aslinda Sallehuddin Linda
2024-05-26  1 Replies

aku rasa ayumi ni dgn pembaris adik beradik...dik hidup ni X blh lurus sgt...kena pijak dek org...

AHClans

4715 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience