INSAF

Miz Kikki

Romance Series 4603

5 (62 ratings)

Synopsis

Sofia Amelia. Cantik kan apabila dengar nama ini? Terus terbayang perwatakan pemilik nama ini seorang yang sopan santun, beramah mesra dan menghormati orang lain. Semua jejaka akan memilih seseorang perempuan yang mempunyai ciri-ciri seperti ini sebagai peneman hidup. Betul tak? Tapi, Sofia Amelia ini seorang yang angkuh dan sombong. Selalu menyakitkan hati orang lain. Tak kisah orang tua atau kanak-kanak atau orang yang sebaya dengannya. Keangkuhan dan Sofia Amelia tidak boleh berpisah. Iskandar Faiz. Seorang lelaki yang bertanggungjawab. Solatnya dijaga. Tidak pernah melepaskan waktu solat. Keluarga adalah segala-galanya dalam kehidupan. Tanpa keluarga, dia tiada. Bekerja keras untuk mencapai hasrat. Iskandar Faiz selalu nombor satu dalam apa jua. Pendidikan, sukan, bekerja semuanya nombor pertama. Suka menolong orang apabila mereka dalam kesusahan. Jejaka idaman setiap wanita lah! Wahidah Tiara. Kekasih Iskandar Faiz. Perempuan yang tidak ketepikan tuhan dalam apa-apa perkara. Wahidah Tiara selalu menjaga tingkah lakunya. Walaupun sudah ada kekasih, batasannya selalu dijaga. Iskandar Faiz jatuh hati pada Wahidah Tiara disebabkan kelakuannya.  “Sofi, kau cakap kau boleh dapat apa yang kau nak sekelip mata kan! Kalau kau dapat semua dengan mudah, kau membuatkan Iskandar tu untuk mencintakan kau.” - Rohani “Itu je? Kacang lah! Fine! I will make him fall in love with me!” - Sofia Amelia. “Is, awak tak akan melepaskan saya kan? Awak selalu ada dengan saya kan?” - Wahidah Tiara. “Yes Tia. Saya tak akan menghampakan awak. Believe me. I Love You” - Iskandar Faiz. 


Rate this story

Share this novel

Nina Joanna
2020-09-23  1 Replies

I rasa yg tegur Amir tu Is sbb tgok Sofi happy je

Mia Zara
2020-09-23  1 Replies

sape plk lelaki misteri tu

Miz Kikki
2020-09-23 

hi guys,chapter 18 dah updated :) Baca, rate and comment dearies :)

Miz Kikki

108 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

Takiyama-kun "Dan" Nanabi-chan

Azusa-chan..

Selepas kematian kedua-dua ibubapanya,kehidupannya daripada seorang yang periang bertukar pendiam....

Tiba Tiba Sayang !

myea

,,ada kala benci akan berubah jadi sayang, ..sebab Ego mungkin akan mengatasi segala nya.. ..sebab...

Perempuan Simpanankah Aku?

KatakHijau

Aku dan dia berbeza agama Cinta kami terlalu rumit. Aku sayang dan cintakan dia. Tapi dia?...

Takdir Untuk Kita

Inviasa

Sudah hampir 8 tahun kita tidak berjumpa.Aku sudah hampir melupakan kau,Harris.Kenapa kau perlu...