AKU ISTERINYA

Alin Alia

Romance Series 256600

4.9 (3166 ratings)

Synopsis

Atas desakan hidup dan ingin menampung kos rawatan penyakit ayahnya, Aleesya akhirnya bersetuju bernikah dengan lelaki yang tidak di kenali rupanya, hinggalah di hari malam pertama mereka. Tetapi ada syarat yang telah di tetapkan lelaki itu. Dia perlu melakukan hubungan suami isteri jika dia mahukan wang dari lelaki itu. Bagi Aleesya tak da yang pelik, jika mereka sudah pun sah menjadi suami isteri. Sehinggalah pada malam pertama mereka, Aleesya benar-benar terkejut apabila melihat wajah lelaki itu. Wajah lelaki itu begitu hodoh dan menakutkan. "Kalau awak tak nak melakukan hubungan malam pertama kita, saya akan ceraikan awak malam ini juga. Dan wang juga awak tak kan dapat satu sen pun -MUKHRIZ. Barulah Aleesya tahu, yang dia merupakan isteri yang ke sepuluh. Kesemua isterinya sudah di ceraikan ketika malam pertama mereka. Semuanya di sebabkan takut dan tidak rela bersama dengan lelaki itu. Lain pula bagi Aleesya, dia memang sudah tekad sebelum bernikah dengan lelaki itu lagi, yang dia akan menerima lelaki itu walaupun tidak dikenali wajahnya. Patutlah semasa di hari pernikahan mereka, dia di nikahkan melalui di sebalik tirai. Yang kelihatan hanya nenek lelaki itu sahaja. Tuan Mukhriz bin Tuan Malik, atau lebih di kenali dengan Mukhriz, merupakan pewaris tunggal Empayar Holdings. Setelah ayahnya Tan Sri Tuan Malik meninggal dunia, kini Mukhriz yang memegang amanah untuk meneruskan legasi ayahnya itu. Tetapi pekerjanya sehingga kini tidak pernah melihat wajahnya. Ini kerana Mukhriz hanya bekerja dari rumah agamnya sahaja. Kecuali setiausahanya yang selalu datang berjumpa dengannya. Atas di sebabkan sumpahan pada keturunannya, Mukhriz terpaksa mencari calon isteri yang ikhlas, berhati bersih dan sanggup melakukan hubungan suami isteri dengannya. Tetapi semuanya tidak mahu bersamanya apabila melihat wajahnya. Habis kesemua isterinya di ceraikan pada hari malam pertama mereka itu juga. Dapatkah wajah Mukhriz kembali normal? **ADA SEDIKIT MATURE CONTENT** (CERITA CLICHE. HAHA. SABO JE LA)


Rate this story

Share this novel

Emma Dawamah Hamid
2020-07-12 

napalah cerita Alin Alia ni makin byk konflik...kesiannya esya jgnlah mcm tu buat esya sedih.tambah2 Riz..huhuhuhuhuhu

mrs_mira
2020-07-12 

Riz u jgn ckp nk kawin ngan mira pulak sbb anak... sis siku kepala u jd alien balik ... nama sis mira juga tp sis mmg pantang kalau yg jenis menyondol ni... sis ni pun dh buang 1 fallopio tp masih ade rezeki dpt anak... u jgn mcm² nnti i kecam u...

Haniesha Ameena
2020-07-12 

kan..Amira mmg jahat...x serik2 lah

Alin Alia

1464 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

HUN

sunny.z

H U N "kau nak selamat kau kena kawin dengan aku , semua ni punca dari kau juga . aku dah...

Brutal Princess

joker_11

Gadis kasar yang digelar budak brutal disekolah. Alisha Meliyana, atau lebih dikenali sebagai Alish...

DIA TAHU

AJIB

Aku sengaja memerli. Sebenarnya ada rasa tak puas hati jugak dengan program malam ni, entah di...

Isi hatiku

Puteri_salju

luahan saya untuk awak yg saya sayang