Hati Kristal

waneyzack

Romance Series 167970

5 (2270 ratings)

Synopsis

Dhia Qaleesha seorang gadis polos selalu menginginkan sebuah pernikahan indah yang dibina atas landasan cinta dan kasih sayang bersama dengan orang yang kita kasihi akan menjemput kebahagiaan datang bertamu. Namun, semua itu hanyalah didalam mimpi dan angannya. Apabila ayahnya sendiri menikahi seorang wanita lain kerana terlalu mahukan seorang anak lelaki.. "Esha sendiri tahu yang ayah dah lama teringin kan seorang anak lelaki! '' kata Dhani. '' hanya kerana alasan itu, ayah sanggup buat kami begini!'' '' apa salah mak! Mak setia dengan ayah.. Mak sayangkan ayah sampai dia dibuang keluarga bila dia memilih untuk berkahwin dengan ayah... Ayah dah lupa.. '' kata dhia menahan amarahnya.. Dia tekad membawa diri ke kota, membawa azam dan semangat yang baru. Sehinggalah dia berkenalan dengan seorang lelaki yang bernama zarif. Tanpa mengetahui asal usul siapa lelaki itu. Satu hari, dia diperangkap.. Demi mendapatkan zarif, Khairina berpakat dengan abangnya, khairul.. merancang untuk mengugut dhia .. '' diamlah perempuan pelacur!'' marah lelaki itu.. '' jangan.. Encik siapa..? Saya bukannya pelacur!'' jerit dhia terketar-ketar.. Dia menolak tubuh yang menindihnya. Tapi bila dia merasakan kulit lelaki itu dia segera menarik semula tangannya dan menutup dirinya sendiri.. '' tak perlu berlakon polos dengan aku! Aku sudah tahu taktik kotor kau perempuan murahan!.. '' sindir lelaki itu lagi. Tangan dhia dicekam erat oleh khairul. '' lepaskan saya! Encik salah orang!saya bukan orang yang seperti encik katakan tu'' rintih dhia. '' apa!!, maksud abang!!, abang tidur dengan perempuan tu? !!'' - khairina Rancangan awalnya hanya untuk mengugut, tapi abangnya yang terkenal dengan perangai liar itu, telah meniduri dhia. Keadaan menjadi rumit lagi bila dhia, dipaksa segera untuk pulang ke kampung.. Sebaik sampai di kampung, dhia melihat rumahnya sudah berhias cantik.. '' kamu kena nikah.. Gantikan kakak kamu yang dah lari.. !!'' kata ibu tirinya Eliya. 'apa nikah! Dengan abang hanif?' dhia bingung, dia memerhatikan satu persatu wajah mereka yang ada disitu.. 'kenapa semua ini berlaku kepada aku.. !!apa salah yang aku buat sampai aku terpaksa melalui semua ini!' dhia hanya mampu merintih dalam diam. 'mampukah aku.. Menjadi seorang isteri yang sempurna.. Sedangkan aku.. !' dhia meramas kuat kain baju kurung putih yang tersarung di tubuhnya.. Dengan mata yang berkaca-kaca memandang belakang tubuh hanif, yang sedang duduk membelakangkan nya.. Mengadap jurunikah. 'tapi sayangnya.. Hati ini hanya untuk wanita yang bernama dhaniyah qaisarah.' bisik hati hanif. Tipu lah kalau dia tak tergoda dengan kecantikan dari dhia yang nampak lebih semula jadi.. Tapi hatinya sudah terkunci. 'maafkan abang Esha..'-hanif. Satu ikatan perkahwinan yang dibina dengan kesepakatan oleh dhia dan hanif sekaligus Memperjudikan satu hubungan yang suci. Tapi semuanya musnah..bila khairul muncul .. Sehingga membuatkan dhia ditahan di wad..dan terbongkarlah semuanya.. Hanif berubah menjadi insan yang berbeza dimata dhia menghina dhia tanpa mengetahui kisah sebenar.. '' saya..memang tak layak nak menerima kemaafan dari kamu.. Memang patut saya dibenci oleh kamu selamanya... Saya sudah menyesal dengan apa yang sudah berlaku.. '' ucap khairul sayu.. Tulus dari hatinya. '' memang aku tak akan pernah memaafkan kau.. Sampai bila-bila pun, tak akan aku maafkan.. Kerana kau dah menghancurkan masa depan aku.. !!'' jari telunjuk dhia yang berada di dada khairul menyucuk-nyucuk dada bidang khairul berkali-kali. Adakah khairul berjaya menawan hati dhia qaleesha yang sudah membencinya sepenuh hati.. Kerana kesalahan yang dia sendiri lakukan..


Rate this story

Share this novel

Drienne White
2020-09-23  1 Replies

Kau ingat bonda xkan sekat kau punya kad kredit...jgn terlalu megah sgt Zarif...skali kau keluar dgn nad, nak byr ini itu xdpt baru padan muka kau nanti...skrg bersenang² la dahulu ye wahai zarif dn nad...nanti baru bersusah² kemudian...hahahaha

Zunuraini Abd Latip
2020-09-23  1 Replies

zarif pikir duit bolh beri kebahagian ..

Zunuraini Abd Latip
2020-09-23  1 Replies

sampai bila la si nad tu tahan dengan perangai si zarif

waneyzack

831 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

SENDU DI HATI

Ratu

Bila cinta itu cuma hadir di bibir, bagaimana pula perasaan sayang itu diertikan? Bila mana...

DOUBLE DATE

Nona Adara

Bila dua orang sahabat baik merancang misi 'double date' untuk cari calon jodoh. Calon jodoh ke...

KAU ANUGERAH TERINDAH

MOX

“Dasar manusia bertopeng.” Afan menundukkan kepalanya. “Awak dah buat sesuatu pada...

TAMPAN & HODOH

HYERA

Panggg.... Buat ke ratus ribu kali, cermin menjadi mangsa. Retak seribu dan pecah berderai....