DIA YANG KEDUA

Hai!Rah

Drama Series 66405

4.6 (788 ratings)

Synopsis

~Dia yang kedua dan juga terakhir~ "Awak mungkin boleh suruh saya untuk jangan cintakan awak, tapi saya tak boleh nak halang diri saya untuk terus cintakan awak" -SAFEENA MAISARAH- "Baik kau simpanlah je lah perasaan kau pada aku sebab kau akan sakitkan perasaan kau sendiri! Cinta aku pada Aisy takkan pernah beralih pada kau! Sampai bila-bila" -AIDAN AQASHAH- Ya Allah bisanya kata-kata dia! , namun Safeena masih terus bersabar dengan kata-kata daripada suaminya itu. SAFEENA MAISARAH hidupnya cukup penuh penderitaan di dera! Hina! oleh mak kandungannya sendiri dia di persalahkan atas kehilangan adiknya ketika dalam satu kejadian. Hidupnya hanya di penuhi dengan penderitaan. Mak sendiri membenci semua memandang hina pada dirinya itu. Kerana satu kejadian dia di satukan bersama Aidan kerana daripada keluarga yang kaya Mak Cik Zura setuju Dirinya tidak rela ingin berkahwin lagipun dia tahu lelaki itu cuma ingin selamatkan dirinya dan bukan cinta pada dirinya itu namun kerana di paksa oleh Maknya itu akhirnya Safeena terima. Kerana dia sudah lama ingin merasa kasih sayang daripada Mak cik Zura kalau itu mampu membuatkan Mak nya menyayangi nya dia sanggup! Kerana memanggil Mak cik Zura dengan panggilan 'Ibu' adalah impiannya. Dia sanggup berkahwin dengan lelaki yang dia sendiri tak kenal! AIDAN AQASHAH selepas kematian isterinya itu, hidupnya bagaikan gelap! dia lebih suka menghabiskan waktunya sendiri. dari watak yang periang dirinya menjadi dingin! kehadiran Safeena dalam hidupnya bagaikan duri tajam! dia mengahwini Safeena hanya ingin mengelak daripada di jodohkah dengan pilihan papanya itu Aidan amat membenci gadis itu. Dia langsung tidak melayan Safeena dengan baik walaupun Safeena sudah bergelar isteri nya itu. Rumah tangga mereka yang menanti belah itu mulai lagi goyah apabila kehadiran seseorang yang mempunyai wajah seiras dengan arwah isteri Aidan itu. Adakah tiada langsung peluang untuk Safeena bahagia? "Saya rasa dah tiba masanya untuk saya undur diri,kalau awak nak ceraikan saya sekarang saya terima" Safeena. "Safeena Maisarah aku..." Aidan. Adakah ini penamatnya? P/S: ada sedikit bahasa kasar di gunakan


Rate this story

Share this novel

Nur Asiah
2021-04-23 

dah la Feena..tinggalkan je Aidan tu..nanti org dah jauh baru nak sayang rindu apa semua..biar aidan rasa sengsara..better feena jumpa laki yg lebih baik..hmm siannya feena

Atiey
2021-04-22 

hmmm...dh jumpa dah then conferm la nkkan pompuan ni..nnt kawin mcm dlm prolog tu..kesian feena. pergi la feena tinggalkan si Aidan n cari kebahagiaan mu. tinggalkan manusia2 negatif ni

saramijie
2021-04-22 

Org dah tk cinta tu tak payahlah nk pksa..bla je dr ctu..tgk tu dia dh jumpa muka serupa dgn bini di tu..selmt tinggal lh awak..cr lelaki lain lah..ramai lg lah lelaki kat luar sana..nampknya awk yg tk dpt terima qada dan qadar..

Hai!Rah

1666 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

DUDUNG

ZIF

JANGAN KACAU

HAZIF HMD

Adakah Dia Jodohku?

Siti Anisah

Aku bukan BONEKA

Puteri_salju