Selamatkan Jiwaku

Axrul TKK

Romance Completed 6860

4.8 (16 ratings)

Synopsis

"Begini ceritanya. Lim ajak aku kahwin. Tujuannya senang nanti bila dia nak berkahwin dengan minah Indon.Kau pun tahukan yang family dia tak suka dia kahwin dengan minah Indon tu. Bila dia dan aku kahwin,senang le dia nak kahwin lagi satu. Aku isteri pertama dia dan Indonesia tu isteri kedua dia.Family dia dah bagi amaran. Kalau dia nak kahwin dengan perempuan melayu, mereka tak kisah tapi jangan dengan Indonesia. Maknanya aku sebagai alat untuk dia capai impiannya saja." Aliana menerangkan satu persatu supaya Hafizah memahami ceritanya. "Kau biar betul Liana!!!! Kalau kau betul-betul suka kan dia sekali pun, jangan le kau terima cadangan dia ni. Kau gila? Kau tak fikir ke perasaan kau, maruah kau dan masa depan kau? Kau percaya yang dia tak akan mensia-sia kan kau? Orang Indonesia sanggup buat apa saja tau untuk mendapatkan apa yang mereka hajatkan. Aku takut kau akan menderita di kemudian hari. Percaya le cakap aku." Aliana hanya menggelengkan kepala.


Rate this story

Share this novel

Hampas Nyiur
2019-12-25 

good

SyiRa SaZini
2019-11-16 

bestt

Hello
2019-09-07 

nice

Axrul TKK

8355 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

Sang Penerima Cinta

Miss Hati

Puteri Nuraisyah Husna pula seorang wanita yang mempunyai pelbagai rahsia yang sukar dibongkar....

Lakaran Cinta Dari Tuhan

Nail Rifqah

"Nak kemana ni?". Dah pukul berapa ni. Nak maghrib dah!" Tanya Encik Eddy. Anaknya masih tak...

PUISI CINTA SI GADIS MOTOR

DIDIEY WAHAB

Akhirnya Mama setuju dengan satu gaun labuh warna ungu muda. Masa tu dalam hati akulah orang paling...

BUKAN BIDADARI SYURGA

ZULEYKA IEYKA

“Danish?” tegur Syafiq. Mirlina terpana melihat kehadiran Syafiq yang mengenakan kemeja...