Kembara Cinta Di Bumi Anbiya

Fatimah Yusof

Romance Completed 15986

4.9 (302 ratings)

Synopsis

Sebagai makhluk tuhan yang bergelar manusia,sentiasa akan melakukan kesilapan besar dan kecil.Itulah lumrah kehidupan sebagai seorang manusia.Begitu juga dengan Hariez Huzaifa yang telah melakukan kesilapan besar di dalam hidupnya.Dia sendiri membawa diri hingga ke Mesir untuk memadamkan segala memori hitam di dalam hidupnya.Datang seorang gadis iaitu Hanan Qaisara yang telah bertapak di hatinya buat pertama kali pertemuan mereka di sebuah Kafe.Rasa di hati tidak dapat mengubah apa-apa walaupun siang berganti malam.Tetapi tentang kisah silamnya pada suatu masa dahulu,dapatkah Hanan Qaisara menerimanya ?. "Awak datang sini bukan nak mengembara...tapi nak menggatal..sebab tu awak berani nak tackle saya kan ?". - Hariez Huzaifah. Hanan Qaisara seorang gadis yang nakal,seorang yang manja dan seorang yang berani untuk berhadapan dengan manusia yang merumitkan.Dia juga terjerumus dengan sebuah kisah silam yang pahit di dalam hidupnya..Tetapi selepas tahu apa yang dilakukan oleh Hariez Huzaifah pada masa silamnya,mampukah Hanan Qaisara terima lelaki itu di dalam hidupnya ?. "Awak tahu tak ? Apa beza awak dengan air ? Takpa tak payah jawab..beza dia adalah air saya minum melihangkan dahaga..awak pulak saya tengok mendahagakan cinta antara kita..chia..chia..chia". - Hanan Qaisara. Cinta yang tidak berbalas telah menghadirkan rasa dendam dihati.Percubaan berkali-kali tetap tidak berjaya walaupun sekali.Ahmad Furqan sudah nekad untuk menghancurkan hubungan cinta dan kasih sayang pasangan tersebut.Tetapi dapatkah Ahmad Furqan menghancurkan cinta sejati Hariez Huzaifah ?. "Kau ingat Hariez..aku sanggup buat apa-apa je untuk dapatkan Hanan..dan kau jangan menyesal kalau Hanan pergi dari hidup kau sebab atas kesalahan kau sendiri". - Ahmad Furqan. Nur Atiqah nama yang sangat lembut dan ada sinar cahaya di dalam maksud namanya.Dia juga pernah bersulam cinta bersama seorang penjenayah.Demi cinta dia sanggup berkorban apa sahaja.Tetapi dapatkah dia pertahankan cintanya bersama penjenayah itu ? Mengapa dugaan harus datang sewaktu hatinya tidak mampu melupakan cintanya terhadap penjenayah itu ?. "U buat lah apa pun ? I tetap nak together dengan u..kita kahwin lari okay ? - Nur Atiqah.


Rate this story

Share this novel

kuWeldanRiri
2020-10-01  1 Replies

haiii.. jemput baca novel saya "SOMETHING ABOUT YOU" .. tq

Miss Honey
2020-09-25 

Assalamualaikum & hai, jemput baca novel Honey. Tajuknya Cinta Yang Haram. Jom singgah dan baca dulu, selamat membaca! ^_^. Thank you :)

Miz Kikki
2020-09-06  1 Replies

Hi :) Jemput baca novel saya 'Cintamu' dan 'Insaf'. Thank you ;)

Fatimah Yusof

472 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

Ouchh...Thank God !!

Nara Khaleela

Mikayla delisha gadis comel yang dikelilingi dengan orang yang sayangkan-nya... bercita - cita...

DUNIA ANGANKU

S. JEN

Keadaan di dalam kereta sunyi sepi. Radio pula tidak dipasang. Senang sikit aku nak ambil feel....

Kerana Ku Sanggup

Adel Halida

Kerana mahalnya harga sebuah persahabatan, Hasya Emani rela menggantikan tempat Amera Sofea untuk...

Dia, Bukan Suami Pilihan..

IfaLi

Azrin memandang Anis dengan muka ketat plus bengis..Dia turut hadiahkan Anis renungan tajam tahap...