Kembara Cinta Di Bumi Anbiya

Fatimah Yusof

Romance Series 8994

4.9 (211 ratings)

Synopsis

Sebagai makhluk tuhan yang bergelar manusia,sentiasa akan melakukan kesilapan besar dan kecil.Itulah lumrah kehidupan sebagai seorang manusia.Begitu juga dengan Hariez Huzaifa yang telah melakukan kesilapan besar di dalam hidupnya.Dia sendiri membawa diri hingga ke Mesir untuk memadamkan segala memori hitam di dalam hidupnya.Datang seorang gadis iaitu Hanan Qaisara yang telah bertapak di hatinya buat pertama kali pertemuan mereka di sebuah Kafe.Rasa di hati tidak dapat mengubah apa-apa walaupun siang berganti malam.Tetapi tentang kisah silamnya pada suatu masa dahulu,dapatkah Hanan Qaisara menerimanya ?. "Awak datang sini bukan nak mengembara...tapi nak menggatal..sebab tu awak berani nak tackle saya kan ?". - Hariez Huzaifah. Hanan Qaisara seorang gadis yang nakal,seorang yang manja dan seorang yang berani untuk berhadapan dengan manusia yang merumitkan.Dia juga terjerumus dengan sebuah kisah silam yang pahit di dalam hidupnya..Tetapi selepas tahu apa yang dilakukan oleh Hariez Huzaifah pada masa silamnya,mampukah Hanan Qaisara terima lelaki itu di dalam hidupnya ?. "Awak tahu tak ? Apa beza awak dengan air ? Takpa tak payah jawab..beza dia adalah air saya minum melihangkan dahaga..awak pulak saya tengok mendahagakan cinta antara kita..chia..chia..chia". - Hanan Qaisara. Cinta yang tidak berbalas telah menghadirkan rasa dendam dihati.Percubaan berkali-kali tetap tidak berjaya walaupun sekali.Ahmad Furqan sudah nekad untuk menghancurkan hubungan cinta dan kasih sayang pasangan tersebut.Tetapi dapatkah Ahmad Furqan menghancurkan cinta sejati Hariez Huzaifah ?. "Kau ingat Hariez..aku sanggup buat apa-apa je untuk dapatkan Hanan..dan kau jangan menyesal kalau Hanan pergi dari hidup kau sebab atas kesalahan kau sendiri". - Ahmad Furqan. Nur Atiqah nama yang sangat lembut dan ada sinar cahaya di dalam maksud namanya.Dia juga pernah bersulam cinta bersama seorang penjenayah.Demi cinta dia sanggup berkorban apa sahaja.Tetapi dapatkah dia pertahankan cintanya bersama penjenayah itu ? Mengapa dugaan harus datang sewaktu hatinya tidak mampu melupakan cintanya terhadap penjenayah itu ?. "U buat lah apa pun ? I tetap nak together dengan u..kita kahwin lari okay ? - Nur Atiqah.


Rate this story

Share this novel

aizaYana
2020-08-06  1 Replies

lorrh.. pening la

ellesya ameera
2020-08-06  3 Replies

aloooo..sakit apa hariez tuuuu..jgn sedih2 pleaseee..hhmm

mrs_mira
2020-08-05  1 Replies

baru nk tenang dtg rama².. dh ditamparnye pulak kat hariez.... dh hariez ni sakit ape pulak. masalah jiwa juga ke...

Fatimah Yusof

249 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

Indah Pada Waktunya

_Marcellxxnz_

Cinta Sahabat ? Kerana Cinta sahabat juga boleh menjadi musuh abadi .

you're My Soul

Lolly_jk

You are my strength but loving you is my biggest weakness. - Syed Ammar Zafran ____________________...

OPSS! AKU DAH TERPERANGKAP DALAM HATIMU

Adriana Farhanah

"Aku .. tak sengaja koyakkan nota kau tu janganlah fitnah aku!". "Tak! Kau yang koyakkan dengan...

MENATAP DALAM MIMPI

IZAZA HAG

“Sekali I lafazkan akad. Takkan semudah tu I akan persiakan isteri I. Della, mereka nak kahwin...