RELA KU PUJUK.

DHIA AMIRA

Romance Completed 28928
4.9
(31 ratings)

Synopsis

DHYA ALIA TAN SRI AZED merupakan seorang ceo terkenal di ibu kota. Dek kerana terlalu sibuk dengan urusan syarikat serta sejarah silam, Dia seakan-akan lupa akan kisah hidupnya yang semakin meningkat usia. Sudah jenuh serta bercalon-calon mama papanya perkenalkan tetapi Dhya Alia menolak sebegitu saja. Sehingga naik pening mereka. Dain pemuda berumur 28 tahun dan seorang pengusahaan kambing dan lembu berjaya. Pemegang Master dalam jurusan Bussiness Management ini lebih suka berbudi pada tanah serta haiwan. Selain pengusaha ternakan dia juga merupakan petani moden dalam sayur-sayuran kampung. Dhya Alia melarikan dirinya dari Kl ke satu kampung bukan kampungnya kerana tidak mahu lagi dipasang-pasangkan dengan lelaki-lelaki pilihan mama papanya. Akibat salah-faham penduduk kampung. Dhya Alia dengan Dain terpaksa dinikahkan setelah ditangkap khalwat. Biar pun, waktu itu memang mereka tak melakukan apa-apa pun malah tak kenal! Tapi adat kehidupan di kampung. Dalam keterpaksaan Dhya Alia terpaksa jua menjadi isteri kepada seorang pemuda yang jauh lebih muda darinya, kampung lagi miskin! Perhubungan mereka teramat dingin. Khasnya Dhya Alia lah. Dia kan ceo mana padan dengan petani! Walau terpaksa menelan bulat-bulat kata-kata hinaan dari sang isteri, Dain tetap bersabar. Dain yakin apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Dain asalnya ada tunang tetapi tunangnya itu lari dengan lelaki lain. Kisah silam Dain dan Dhya sama! Dhya Alia merasa tercabar setelah bekas tunang Dain kembali semula ke kampung. Dhya Alia tanpa sedar dan di dalam diam, sudah berputik cinta pada Dain.


Share this novel

Rate this story


Comments

chaiyong
2024-03-18 

tq sis

chaiyong
2024-03-18  2 Replies

hai sis, bleh bantu sayakh dlm pembelian coin ada masalah. saya biasa topup guna digi tp asik ralat je.

NaR
2024-03-06  1 Replies

pak Salleh.. tlg usaha ubatkan si dain tu.. bila dain dh sedar barulah diamenyesal buat Dhiya mcm tu... masa tu Dhiya jual mahal la kat si dain tu

DHIA AMIRA

1267 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience