INSAF

Miz Kikki

Romance Series 10368

5 (689 ratings)

Synopsis

Sofia Amelia. Cantik kan apabila dengar nama ini? Terus terbayang perwatakan pemilik nama ini seorang yang sopan santun, beramah mesra dan menghormati orang lain. Semua jejaka akan memilih seseorang perempuan yang mempunyai ciri-ciri seperti ini sebagai peneman hidup. Betul tak? Tapi, Sofia Amelia ini seorang yang angkuh dan sombong. Selalu menyakitkan hati orang lain. Tak kisah orang tua atau kanak-kanak atau orang yang sebaya dengannya. Keangkuhan dan Sofia Amelia tidak boleh berpisah. Iskandar Faiz. Seorang lelaki yang bertanggungjawab. Solatnya dijaga. Tidak pernah melepaskan waktu solat. Keluarga adalah segala-galanya dalam kehidupan. Tanpa keluarga, dia tiada. Bekerja keras untuk mencapai hasrat. Iskandar Faiz selalu nombor satu dalam apa jua. Pendidikan, sukan, bekerja semuanya nombor pertama. Suka menolong orang apabila mereka dalam kesusahan. Jejaka idaman setiap wanita lah! Wahidah Tiara. Kekasih Iskandar Faiz. Perempuan yang tidak ketepikan tuhan dalam apa-apa perkara. Wahidah Tiara selalu menjaga tingkah lakunya. Walaupun sudah ada kekasih, batasannya selalu dijaga. Iskandar Faiz jatuh hati pada Wahidah Tiara disebabkan kelakuannya.  “Sofi, kau cakap kau boleh dapat apa yang kau nak sekelip mata kan! Kalau kau dapat semua dengan mudah, kau membuatkan Iskandar tu untuk mencintakan kau.” - Rohani “Itu je? Kacang lah! Fine! I will make him fall in love with me!” - Sofia Amelia. “Is, awak tak akan melepaskan saya kan? Awak selalu ada dengan saya kan?” - Wahidah Tiara. “Yes Tia. Saya tak akan menghampakan awak. Believe me. I Love You” - Iskandar Faiz. 


Rate this story

Share this novel

NRLYZZTI
2020-10-23  1 Replies

Tumpang Iklan...Hye semua , Novel pertama saya yg baru dipublish . Tajuknya My Love , Mr . Beku . Harap semua enjoy membaca , jangan lupa rate and comment , bila dah baca ya . Terima Kasih <33

Norfizahtun Muhammad
2020-10-22  1 Replies

Terima kasih makcik krn sudi melindungi rumahtangga is dan sofi. rileks sofi, apapun sofi kene Terima yg tia dan is dh bertahun bercinta. mgkn sekelumit rasa tu msh ada d hati is, yg ptg sofi kena percaya dan yakin pd is. amir nk kawin dgn wina??? klu aku jd wina pun aku xterima. nmpk sgt ko nk move on dr sofi dgn jdkn wina sbg alasan. kesian wina. Apapun, semoga semuanya baik2 sahaja

Mia Zara
2020-10-22  1 Replies

tk dpt sofi pon x ap lh amir.. jnji dpt si wina tu.. mulia sungguh hti ibu tiara ye.. sanggup dtg dri jauh semata-mata nk bgi pesanan dkt is dan sofi supaya berhati-hati dengan tiara

Miz Kikki

151 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

Awak suka saya tak?

AZRENA

"Awak suka saya tak?" soalan itu membuat Yana terkejut. "Hah?Apa awak ckp ni?" balas Yana dengan...

Mencari Konklusi

Hidayah Yassin

Hardee & Rauhah

DIA HEROKU

Lovenovel

Semasa makan tengah hari bersama Dilla, aku terjumpa Muhd Izzat Aiman Bin Hartsyim iaitu bekas...

Janganlah Gaduh

OrdinaryGirl

Sorry tak reti buat sinopsis..Tolong baca sendiri kay..Love Youu..