Selamatkan Jiwaku

Axrul TKK

Romance Completed 6807

4.8 (16 ratings)

Synopsis

"Begini ceritanya. Lim ajak aku kahwin. Tujuannya senang nanti bila dia nak berkahwin dengan minah Indon.Kau pun tahukan yang family dia tak suka dia kahwin dengan minah Indon tu. Bila dia dan aku kahwin,senang le dia nak kahwin lagi satu. Aku isteri pertama dia dan Indonesia tu isteri kedua dia.Family dia dah bagi amaran. Kalau dia nak kahwin dengan perempuan melayu, mereka tak kisah tapi jangan dengan Indonesia. Maknanya aku sebagai alat untuk dia capai impiannya saja." Aliana menerangkan satu persatu supaya Hafizah memahami ceritanya. "Kau biar betul Liana!!!! Kalau kau betul-betul suka kan dia sekali pun, jangan le kau terima cadangan dia ni. Kau gila? Kau tak fikir ke perasaan kau, maruah kau dan masa depan kau? Kau percaya yang dia tak akan mensia-sia kan kau? Orang Indonesia sanggup buat apa saja tau untuk mendapatkan apa yang mereka hajatkan. Aku takut kau akan menderita di kemudian hari. Percaya le cakap aku." Aliana hanya menggelengkan kepala.


Rate this story

Share this novel

Hampas Nyiur
2019-12-25 

good

SyiRa SaZini
2019-11-16 

bestt

Hello
2019-09-07 

nice

Axrul TKK

8312 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

Balqisku

Nana Yoong

Balqis rasa seperti ingin menitiskan air mata. Akhirnya dia sah menjadi isteri Danial Zachary...

Rendisi Lagu Cinta Untukmu

KAK DIAH

" Rohaizat sedih bu." "Ye, tapi kenapa sayang? Bagitau ibu." Aku dengar, suara risau ibu. "...

Dreaming LIght

NUMIRA

Filza memandang ke bawah. Tak sanggup dia melihat wajah papanya. Tragedi pagi tadi benar-benar...

HERO

NUMIRA

"Yang sebenarnya dan dengan hati tulus yang ikhlas saya sukakan awak Nur, saya sayang dan cintakan...