KASIH IBU

Iqmal Izzat

Family Series 4000

5 (31 ratings)

Synopsis

"Anak ramai, tapi yang dah pindah ke bandar tak ada seorang pun pedulikan aku dengan Raziq kat kampung ni.. Sibuk sangatlah dengan urusan dunia korang tu sampai tak ingat aku yang dah mengandungkan korang 9 bulan ni..." Keluh Hazimah Hazimah, seorang ibu yang berusia hampir 60 an yang mempunyai empat orang anak.. Anak saja empat, tapi tiga daripadanya semua di bandar.. Langsung tidak ingat pada ibu dan adik bongsu mereka yang berada di kampung.. Tinggallah Hazimah bersama anak bongsunya yang masih bersekolah iaitu Abdul Raziq yang kini berumur 15 tahun.. Hazimah menyara diri dan anak bongsunya itu dengan mengusahakan kebun sayur-sayuran yang terletak di belakang rumahnya.. Itupun kadang kala tidak lepas untuk membeli makanan harian.. Yang berada di bandar pula entah ingat ke tidak untuk mengirimkan wang kepada ibunya yang berada di kampung ni.. Kehidupan Hazimah bersama anak bongsunya ini semakin lama semakin susah lagi-lagi apabila Raziq akan menghadapi PT3 pada tahun ini.. Lagilah banyak perbelanjaan yang perlu dibelanjakan... Susah.. Namun kehidupan perlu juga ditempuhi walaupun banyak ujian dan dugaan yang perlu ditempuhi.. Inilah novel Kasih Ibu yang menceritakan tentang pengorbanan seorang ibu dalam membesarkan anak-anak mereka sehinggalah mereka berjaya dan kini sudah mempunyai gaji yang tetap dan juga besar.. Namun apakah daya, apabila anak-anaknya telah berjaya, mereka semua buat-buat lupa bagaikan kacang melupakan kulit.. Hanya Raziq yang masih dibangku sekolah sahaja yang sentiasa mendampingi Hazimah sehinggalah Raziq berjaya membawa abang dan kakaknya ke pangkuan Hazimah semula... Bagaimana? Sentiasa ikuti novel ini ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ KASIH AYAH SEPANJANG MASA, KASIH IBU SEHINGGA KE SYURGA SELAGI IBUMU MASIH ADA, LAYAN DAN JAGALAH DIA SEHINGGA HUJUNG HAYATNYA KERANA GANJARAN MENJAGA KEDUA ORANG TUA ADALAH AMAT BESAR SEKALI..


Rate this story

Share this novel

Ramapraba Praba
2020-11-28  1 Replies

sedihnya hati saya bila baca 100% my story. terima kasih

Miya Miya
2020-11-25  1 Replies

Huhu Iqmal tersentuh hati saya nih bila bca. Jln cerita yg sgt baik. Tahniah Iqmal saya ucapkan ^^

farisaziefa
2020-11-25  1 Replies

Assalamualaikum abg iqmal!! Cantik penulisan mcm perempuan yg tulis hehe..keep writing!! goodluck abg iqmal!! kipidap!

Iqmal Izzat

207 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

BUAT BONDA

HAZIF HMD

Disebalik senyuman

rosdlins

BURUK SANGKA

ELOSH

cinderella malam

adawiyah0123