I'll Be Yours

Wani@Zelo

Romance Series 1906

4.9 (12 ratings)

Synopsis

Love me don't hurt me Just kiss me don't burn me And I'll be yours I'll be yours ".. I'll be yours...!" bisik Aryan ditelinga Lily. Daniella Shalily ialah anak daripada sebuah keluarga yang miskin. Ibu bapanya sudah tua. Kerja ayahnya adalah menjual ikan dipasar manakala kerja si ibu adalah mengambil upah membersihkan rumah orang. Bagi membantu ibu dan ayahnya menanggung adik adik yang lain, Lily menjadi juruwang disebuah pasaraya. Sebuah kejadian yang tidak terduga telah menemukan Lily dengan seorang lelaki tampan yang bernama Darwisy Aryan. Hanya sebab lelaki itu pernah membantu Lily, Aryan meminta Lily supaya mengikut arahan dia. Sebenarnya, Aryan ialah seorang lelaki yang mula berjinak jinak dalam dunia nyanyian tetapi kerjayanya itu mendapat tentangan hebat daripada si bapa yang mahukan Aryan menjadi CEO syarikatnya. "..Papa kesian kat kamu ni, Aryan.. Baiklah... Kalau kamu nak sangat jadi penyanyi, papa izinkan tapi dengan satu syarat... Aryan kena bawa papa jumpa bakal isteri Aryan.. tu pun kalau Aryan ada teman wanita.. Dan satu lagi.. Perempuan tu bukanlah yang jenis sembarang.. yang rambut berkarat karat papa tak nak.. " - Dato' Nasir. Disuruh menyamar jadi teman wanita, Aryan membawa Lily berjumpa dengan ibu bapanya atas ugutan si bapa yang menghalang impiannya menjadi penyanyi. Rancangannya diaturkan dengan baik sekali. ".. kau kena setuju! Aku bagilah kau duit. Lepas aku bawa kau jumpa papa aku, dan lepas papa betul betul bagi aku jadi penyanyi, aku lepaskan kau.. kau nak buat apa, buatlah.. aku dah tak kisah.." Tapi.. Langit tak semestinya cerah. Lily dan Aryan diperangkap oleh seseorang, lantas membawa mereka ke gerbang perkahwinan.


Rate this story

Share this novel

Nia Azmi
2020-05-23 

Hai guys :) jemput baca story saya. Tajuk : Mission and Love. Thank you :)

ruzies sabah
2020-05-21  1 Replies

la....mana sambungan....

ruzies sabah
2020-05-21  1 Replies

Donated 200 nCoins

Wani@Zelo

41 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

ENDING

NOUR-EL SHA

Aku sanggup berkorban apa saja untuk Rafael, tapi yang nyata segala yang aku lakukan selama ni...

RUDY DAN JULIA

AZEA LUNA

Hidup aku ibarat lautan ada ketikanya tenang tanpa sebarang masalah. Dan ada ketikanya ibarat badai...

CIK TUKANG MASAK

Ni.Su

"Dah tu kenapa panggil saya ni?Ingat nak kena complen masak tak sedap.Saya busy ni sekarang"Jawabku...

AUTOBOYGRAPHY

FELIZ

Sometimes I get the weird feeling I wouldn’t be enough for you—hit too close to home. Although...