Mimpi Sampai Ke Bulan

Diandra Diandra

Humor Completed 559

5 (5 ratings)

Synopsis

Wieyda mengetap bibir. Apa lagi dugaan ni. Tak ada ribut tak ada angin tak ada guruh, tiba-tiba ibu telefon memberitahu ada orang merisik-risik dirinya. Lagi mengejutkan, risikan dari orang yang sama pernah datang merisik Ameena! Puan Azah. Teringat reaksi Puan Azah dua bulan lepas semasa di rumahnya ketika kenduri kahwin Ameena. Nampak benar lain macamnya wanita itu merenungnya. Patutlah..tapi untuk siapa.?? “Untuk abang sepupu Nazmi. Namanya Qairin. Ala, yang datang masa majlis kahwin adik dulu tu. Dia sorang je kan lelaki yang tak ada bawak pasangan masa tu..” suara ibu tadi masih terngiang di telinga. Ah, lelaki itukah? Yang redup pandangan matanya, yang tenang wajahnya itu? Aduh..sikitpun dia tak kenal. Mahu diberi jawapan apa nanti? “Kau kenapa Wieyda?” Sara membawakan secawan horlicks panas untuknya. Dia menarik tangan Sara. “Beb..ada orang merisik..” ujarnya. Sara terbeliak biji mata. Wieyda mencubitnya. “Overla kau ni..” ucapnya. “Siapa?” soal Sara. Bibirnya senyum. “Sepupu adik ipar aku, Nazmi..” “Macam mana boleh jadi..?”


Rate this story

Share this novel

Guest User
2017-01-07 

best*

Diandra Diandra

6253 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

BUKAN CIKGU BIASA

DHIA MARNI

Pernah tak korang jatuh cinta dengan cikgu korang sendiri? AKu pun tak pernah sangka yang aku akan...

ALAMAK APA DAH JADI

A.ZLKHA

Aku pun tak tau kenapa dengan mak aku tu? Nak cakap yang Atuk Joe ( nama panggilan atuk aku) aku tu...

PEMABUK CINTA

DHIA MARNI

“Tu lah susahnya abang Wan. Entah apa yang dia nak. Perempuan lawa dan baik macam kak Aisyah dulu...

Mama Ekspress

atqhnjwx

SINOPSIS Nadia, auntie mintak tolong sangat, khawin dengan Hazwan. Adam nak sangat Nadia jadi...