Andai Itu Takdirku...

cHaiYa

Other Completed 1301

4.6 (42 ratings)

Synopsis

Ain buntu harus mengikut saja kata hatinya ataupun menurut permintaan abi dan ummi.Bukan niatnya membelakangkan orangtuanya namun ada satu 'hal'yang amat ditakuti sekali.Namun,sebagai seorang anak yang baik akhirnya permintaan abi dan ummi diturutkan.Dipendam jauh di lubuk hatinya akan 'hal' yang amat ditakutinya itu. "Awak???Ain kan?Abi suruh abang bagi baju ni kat Ain.Katanya nanti Ain boleh tolong iron baju abang sekali.Boleh tak ni?" Hampir gugur jantung Ain mendengar teguran itu.Lutut berketar.Rasa macam nak tercabut je.Skru dah longgar agaknya..Alamak!!Dalam banyak-banyak benda,kenapa 'benda' yang nak dijauhi ni juga datang mendekat?Apa aku nak jawab ni?Abi ni pun kenapa nak suruh 'benda' ni datang dekat Ain.Dah tahu kelemahan orang kan.Dah tu siap ber'abang' bagai..Ain tak ada abang la..Uuwwwaaaa nak nangis.Tolong Ain ummi... "Ain..Ain dengar tak abang tanya tadi?" Aduusss!!! 'Benda' ni belum pergi lagi rupanya.Seluruh badan terasa sejuk.Tekak terasa kembang.Bibir dan muka Ain sudah pucat lesi.Dah serupa mayat hidup.Kepala mula pusing.Mata berpinar. "Ummi" serunya perlahan lalu jatuh pengsan. "Ain!!!Abi!!Ummi!!" Ashhraff kaget..Ain pengsan?? Rupa-rupanya ada rahsia yang tersimpul rapi jauh di dasar hati. 'Bayangan semalam masih terlayar di ruangan mata..Sejujurnya ada rasa cinta buat insan itu.Namun cinta kepada-Mu lebih menuntutku'


Rate this story

Share this novel

LIZLI V.
2019-08-27 

Best Citer ni??. Tahniah kepada penulis. Jangan lupa baca novel saya yang terbaru. #TERIMA HATI INI

SyiRa SaZini
2019-03-12 

bestt

SSMS
2018-12-31  1 Replies

wow! bestnya jln cerita dia.. hurmm.. keep writing chaiya!

cHaiYa

136 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

Kisah Remaja Sekolah Menengah

ivywil

Adakah Julia mampu menghadapi permainan dan kedengkian seseorang di zaman sekolah ? Sila baca...

Man maafkan Ma

wahieauma

Sudah 4 tahun Man meninggal namun aku masih belum maafkn diri aku... Aku berkenalan dengan...

Hidup Seorang Gadis

SECRET

Kisah benar mengenai seorang gadis ceria bernama “Asha” (bukan nama sebenar) yang...

projek kahwin

hyunjoo

nak kahwin kena ada perancangan jangka masa panjang..