6

"Wuh. Leganya rasa lepas mandi ni." kata Saffiya. Ibu sudah masuk tidur.

*Kling*

Bunyi bertanda ada mesej masuk."Ai. Sapa pulak mesej aku malam malam buta ni." kata Saffiya kebingungan. Yelah sekarang ni pukul 10 malam kot.

???: Assamualaikum. Dh tidur ke?

Saffiya:Waalaikummussalam. Unknown number. Boleh saya tahu sapa awk.

???: Oh hehehe. Saya mimpi indah awk.

'Eww. Bila baca ni dh tahu dh lelaki. Biar betul mamat ni?"kata Saffiya dalam hati.

Saffiya: Maaf. Tk berminat. Saya akan block awk.

???: eh. K k. Saya Shafiy. Mamat dekat cafe tu.

Saffiya: Oh. * jantung berdegup kencang*

Shafiy: oklah sweet dream. Mimpikan saya eh.Bye.

" Ish. Asal lah dengan Shafiy tu. Baik aku tidur" kata Saffiya.

•••

"Shakiela. Dh bersedia nk check keputusan SPM kita?" kata Saffiya.

"Dh. Kau pulak" kata Shakiela. " Same. Harap kita dapat keputusan yg cemerlang."kaat Saffiya.

"ok kita bukak kertas ni dalam kiraan 3, 2 , 1.." kata Shakiela.

Saffiya berasa gembira apabila melihat beliau mendapat 12 A.Begitu jugak dengan Shakiela.

"Lepas ni kau nk minta belajar kat mana?" kata Saffiya.

"Oh aku nk minta belajar kat luar negara."kata Saffiya.

"Oh. samalah. harap permintaan kita dilulukan.

••••

"ibu! oo ibu!." kata Saffiya. "Ye ibu kat dapur." kata ibu.

" ibu. Fiya dapat 12 A dalam SPM bu."kata Saffiya.

"Alhamdullillah"kata ibu lalu memeluk Saffiya.

"Ibu sangat bangga dengan anak ibu." kata ibu."Lepas ni saffiya nk belajar kat mana.?Fiya kata Fiya nak sambung kat luar negara kan? "kata ibu.

"Ye ibu. Saffiya nk sambung dekat luar negara tapi saffiya risau lah nk tinggalkan ibu sorang sorang kat sini" kata Saffiya.

"Fiya. Ibu nk Fiya capai kejaya Fiya." kata ibu."Yelah bu."kata Saffiya.

•••

Saffiya sedang mencari buku tentang fashion. Ye. Cita cita saffiya ialah fashion disigner yg berjaya.

Tiba tiba. Saffiya ternampak seorang kanak kanak lelaki berumur antara dalam lingkungan 6 hingga 7 tahun sedang berusaha mengambil buku di atas rak yg tinggi.

Saffiya dengan segera mengambil buku tersebut."Nah dik." budak tersebut mengambil buku tersebut dan berkata terima kasih.