Bab 5

Pak Lanang kehausan lalu pergi ke sungai di hujung kampung nya. Untuk mencari minuman. Akibat terlalu haus pak Lanang minum air sungai tersebut dan tiba tiba di memberontak dan berubah ciri ciri nya seperti zombie. Mata hitam nya menjadi warna keputih putihan, kulit nya seakan-akan urat yang tegang hampir terkeluar menandakan bahan kimia yang di tumpahkan oleh ahli Sains Itu telah aktif di dalam badan pak Lanang .


Pak Lanang kembali ke kampung dan orang kampung terkejut dan menjadi cemas melihat keadaan nya seperti zombie Itu lalu pak Lanang mencengkam salah seorang kanak-kanak yang sedang bermain lalu budak Itu pun dijangkiti dengan virus tersebut lalu semua org kampung cuba untuk melarikan diri. Husna keluar dari rumah nya dan terkejut perkara Itu terjadi "ni mesti kes semalam ni!" bisikan hati Husna lalu husan keluar dari rumah dan pergi ke makmal nya. "kau buat apa dekat sini! Kita dekat sini tak perlu kan kau!" kata Anas dengan marah. "Aku datang nak cakap kampung kita Anas! Kampung kita! Dah dijangkiti virus zombie di sebabkan cecair yang korang buang dalam sungai tu!" jawab Husna. "hah! Mak ayah aku macam mana Hus! Husna! Jawab!" kata Anas dengan terkejut
"mak ayah kau dah tak ada nas mak ayah kau dah dijankiti " kata Husna sambil menitiskan air mata. Lalu Anas pun menangis teresak esak." tak ada apa yang kau nk kesal kan nas ni semua atas perbuatan korang sendiri! " kata Husna.


" Dah sekarang ni aku dah telefon pihak atasan untuk hantar helikopter! Virus ni dah merebak ke kawasan kita. orang atasan cakap kita akan di hantar ke kawasan yang selamat " kata Prof


Tak lama kemudian helikopter sampai." cepat! Cepat! Semua orang keluar dari bangunan ni! Pergi ke helikopter! Faham! "kata Prof" Faham! " jawab semua ahli Sains Itu dan dalam perjalan mereka keluar zombie sudah masuk ke bangunan mereka lalu mencengkam seorang demi seorang mujur Husna dan Prof mengikut Jalan belakang.
" Prof pintu utama dah diserang kita pakai pintu belakang saja Prof! " kata Husna" baik lh " lalu helikopter pun betul betul di hadapan pintu belakang dan akhir nya yang terselamat hanya lah Prof dan Husna.



-TAMAT-
[comments utk feedback thanks]
INSTAGRAM [ @mohd.fahruddin]