Bab 4

Mereka tiba di sungai tersebut.


"okay kita boleh tumpahkan sekarang! " kata Anas yang sentiasa menentingkan diri sendiri." kejap! " kata Husna yang baru tiba di sungai tersebut.
" kau kenapa? " kata Anas." Korang buat semua ni tak fikir ke! ? Kesan kesan selepas tu?! Semua belajar tinggikan tak kan tak dapat fikir!? " kata Husna dengan sangat marah! Semua terdiam termasuk lah Prof." ahhh aku peduli apa yang penting nama kita tak tercemar! " kata Anas dengan tegas!" oh kau lh yang ugut Prof untuk buang dekat sini kn!? " jawab Husna dengan marah." ahhh aku tak nk buang masa lepas ni pegawai nak sampai dekat makmal kita! Jom semua kita tumpahkan semua bahan kimia ni! " kata Anas dengan marah sambil menumpahkan semua cecair Itu." kita kena lakukan juga semua demi kepentingan nama baik kita semua! " kata Prof lalu semua bergegas untuk menumpahkan cecair kimia tersebut. Husna lalu terdiam dan berhenti untuk berkerja di situ." Prof saya letak jawatan! " kata Husna sambil menangis lalu pulang ke rumah." Husna! Tunggu! " kata Prof tapi husna tidak pedulikan.


Selesai mereka menumpahkan cecair kimia tersebut semua kembali ke makmal dan melihat pegawai sudah sampai ke makmal mereka.


" Tuan! Awal tuan sampai?" jawab Prof dengan gementar. " kamu semua pergi mana?" jawab pegawai. Prof terdiam... "kita buat outdoor activities tadi tuan" jawab Anas. "hmmmm" jawab pegawai sambil melihat sekeliling makmal.