BAB 37

Tengku Emylia berkurung di dalam biliknya.Sudah puas dipujuk rayu oleh mamanya,Datin Tengku Emilin tapi dia tidak menghendahkannya.

Pertanyaan Fathia membuatkan dia berfikir.Apakah maksud Fathia itu?Hah!Perempuan sewel tu sengaja buat dia pening!

"Emy sayang.Jomlah keluar makan.You tak makan dari semalam lagi."Pujuk Datin Emilin.Ibu mana yang sanggup melihat si anak berkurung di dalam bilik dan tidak makan seharian.

"Mama,can you call Datin Farah for me?"Soal Tengku Emylia manja.Datin Emilin mengangguk.
~~~~~~~~~~~~~~~
"Farah,Emylia anak i dia mintak i call you."Datin Emilin memulakan bicara.Datin Farah tidak.menjawab hanya dahinya berkerut.

"Aunty...."Panggil Emylia manja.Datin Farah mengeluh.

"Ya,Emylia.Apa aunty boleh tolong?"Datin Farah cuba berlembut.Tengku Emylia tersenyum.

"Aunty please...Emylia nak kahwin dengan Faqih! I love him aunty!Please izinkan kami.kahwin!"Jerit Tengku Emylia.

Datin Farah terkejut.Apa benda ni?Anaknya itu sudah berkahwin.Kenapa si Emylia ni nak kahwin dengan Faqih pula?!

"Ap..apa kamu merepek ni?Faqih nak kahwin dengan kamu?Dia dah kahwin Emylia!Anak aunty dah kahwin!"Datin Farah mengetap gigi.

"What?!!!!"Emylia menjerit lantang.Serta merta air mata jatuh berderai-derai di pipinya.Faqih dah kahwin?!

"Aunty please!Suruh Faqih ceraikan perempuan tu sekarang!Aunty Emylia nak kahwin dengan dia!!"Jerkah Tengku Emylia.

"Sudah lah Emylia..."Datin Emilin menangis mengenangkan anaknya itu.Allah!

"Emylia!Kenapa pula Faqih prlu ceraikan Fathia?!Diorang dah kahwin 1 bulan.So stop it!Kamu tu berupa cari yang lain!"Datin Farah sedikit marah.

Oklah banyak!Baginya Emylia sudah melampau.Emylia terkejut,oh rupa-rupanya si Fathia tulah yang menjadi perampas kekasihnya itu!!

"Aunty,suruh Faqih ceraikan Fathia tu!!!!"Tempiknya lagi.Datin Farah terasa sangat marah.

"Sudah,jangan ganggu anak-anak saya!!"Datin Farah berkeras.Terus dia mematikan talian.Tengku Emylia tidak tentu arah.

"Ma,Faqih ma!Faqih ma!!!"Jeritnya!Dato' Eyrman datang menghampiri anak tunggal kesayanganya.

"Emy..dahlah tu..Faqih dah kahwin.Emy cari yang lain,ok sayang!"Dato' Eyrman memujuk.Sebagai bapa dia sangat menyayangi anak gadisnya itu.

"Pa,Faqih tak kahwin lagi kan?Aunty tu tipukan?!"Emylia seperti orang mamai. bertanya.
Dato' Eyrman kehilangan kata.

Kemudian tiba -tiba Tengku Emylia ketawa.Lucu apabila teringat kata-kata Datin Farah tadi.Hai,nak buat prank pulak orang tua tu.

"Emy,kamu ok tak?"Tanya Datin Emilin sedikit gusar melihat si anak.Tengku Emylia berpaling.Kemudian dia menangis kembali.

"Ma,Emy nak kahwin dengan Faqih!"Tempik Emylia sudah hilang sabar.Datin Emilin menangis.

"Dahlah tu sayang.Faqih dah kahwin.Emy boleh cari yang lain.Anak kawan papa ada yang lagi baik dari Faqih!"Dato' Eyrman memujuk.

Tiba-tiba Tengku Emylia meramas-ramas rambutnya sehingga kusut.

"Tak sama macamFaqih!!"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Fathia hanya diam.Hatinya sangat pedih dikala ini setelah ibu mertuanya menceritakan peristiwa itu.

"Mummy,dah tak tahu nak kata apa."Datin Farah mengeluh.Sedikit kesal dengan tindakan Tengku Emylia.

"Sudahlah tu My...Faqih naik dulu."Faqih turut mengeluh kemudian berpaling pada isterinya.Tiada reaksi.

"Sayang..."Panggil Faqih.Fathia mengangkat wajah.

"Jom naik."Dia menghulurkan tangan.Fathia memandang lama tangan itu sebelum menyambutnya.Mereka beriringan naik ke tingkat atas.

Dibilik....

"Leesya.Ok tak ni?"Tanya si suami perihatin.Fathia memandang suaminya dengan mata berkaca.

Lekas Faqih datang menghampiri isterinya.Lengan isterinya dipegang lembut.Fathia kaku

"Heii,kenapa ni?"Faqih bertanya.Risau melihat keadaan si isteri.Tangannya beralih pula pada pipi mulus Fathia.

"Abang tak rasa apa ke?"Fathia akhirnya membuka mulut.Faqih mengerutkan kening

"Pasal?"Dia bertanya kembali.Fathia memeluk erat suaminya.Faqih membalas sambil mengusap lembut rambut isterinya.

"Emylia."Perlahan suaranya.Faqih meleraikan pelukan.Dipandang anak mata Fathia.

"Listen sayang.She's nothing in.my life.You are the only one who i love.Not her not anyone else.I love you Aleesya."Faqih mencium dahi isterinya.

Fathia memejamkan mata.Allah,hatinya sedikit tenang terus dia merebahkan kepala ke dasa suaminya.

"I love you too."Ucap Fathia perlahan.Tapi cukup didengari oleh Faqih.

"Dah lah tu.Jom,kita tidur.Dah lewat sangat ni."Faqih berkata.Fathia mengangguk.
~~~~~~~~~~~~~~
"Seriously bro?Wahh,psiko betul Emylia ngan kau."Haiqal sedikit menjerit.Tidak disangka Emylia jadi sebegitu rupa.

"Kau ni bukan nak tenangkan hati aku!Lagi menyemakkan pulak!"Faqih menjeling.Haiqal tersengih.

"Hehe,sorry bro.Oklah aku tak cakap apa-apa."Haiqal membalas.Faqih tidak menjawab dia minum air ice coffeenya.

"Abang..."Panggil Fathia sambil melangkah kearah suaminya.Faqih yang agak terleka menoleh.Serta merta senyuman terukir.

"Auchh,sweet partner!"Haiqal menyakat.Faqih dan Fathia tersenyum.

"Jangan nak cakap kat aku sorang je!Tu Hani kau dah datang tu!"Faqih menunjuk kearah seorang gadis yang baru masuk ke dalam cafe.

Haiqal memandang dengan senyuman.Benar,Hani memang seorang gadis yang cantik.

"Aii,jangan tenung cam tu abang dia!"Faqih menyakat sahabatnya.Hani menghampiri.

"Sorry lambat."Hani menjawab sambil tersenyum ke arah Faqih.Haiqal merenung Hani.

Fathia mencuit lengan sahabatnya itu.Supaya dia berpaling ke sebelah.Hani hanya menjongketkan kening sambil berpaling ketepi.

Berdegup jantungnya saat pandangannya dan Haiqal bersatu.Haiqal menghadiahkan senyuman manis buat si gadis yang telah berjaya merebut hatinya itu.

"Ehem-ehem.Nak tenung,tenung nanti-nanti ya.Dah lapar ni!"Faqih bersuara menyakat merpati dua sejoli itu.

"Hah,yelah.Order lah!"Haiqal menjawab sambil tersengih.Fathia mengambil tempat di sebelah suaminya manakala Hani duduk di tepi Haiqal.

Sesekali.kedengaran gelak ketawa mereka.Ahh,sangat bahagia!