BAB 17

Fathia menekapkan fail di dada sambil memerhati segenap lif.Hmm,boleh tahan sengal jugak si Tengku Emylia ni!Ciss kesian beg aku yang cantik ni.Mahal dowh aku beli! Bukan aku beli guna daum sewel! Kurang asam lh perempuan tu!Fathia mengepal penumbuk.

Pintu lif terbuka terus Fathia melangkah keluar.Tapi baru separuh langkah dia mengerutkan dahi.

"Ah,maca mana ni,aku tak tahu nak duduk kat mana?"Fathia menggosok telapak tangannya.Tiba-tiba dia ternampak Haswani sedang berbual bersama-sama staf yang lain.

Lantas Fathia menghampiri.

"Kak Wani..."Fathia memanggil meleret.Haswani yang sedang berbual terus berpaling.Terkejut dia melihat Fathia yang sedang berdiri si sebelahnya dengan di tangan terdapat banyak fail dan dokumen.

"Eh,Thia.What's wrong?"Haswani bertanya pelik.

"Thia kene pindah tingkat ni.Perempuan sewel tu halau Thia."Fathia berkata menahan geram.Haswani mengerutkan muka.

"Siapa?"Dia bertanya lagi.Fathia mencebik.

"Tengku Emylia."Dia menjawan acuh tak acuh shaja.Haswani membesarkan mata.

"Eyh,apalah masalah pompuan tu?!Dah jom kita pergi jumpa Zarina.Tanya kat mana ada tmpt kosong."Haswani bangun lalu melangkah ke arah Meja paling hujung.

"Zar,mana eh tempat kosong?ada staf baru tingkat ni.PA Tengku.Emylia halau dia keluar.Apalah ke bengap sangt pompuan tu?"Haswani berkata geram.

Zarina ketawa kecil."Alah kau ni Wani macam tk kenal Emylia.Lagipun kan dia jadi PA mana tal meroyan si Emylia tu,adoilah.Hmm tu kat .sana ada meja kosong bolehlah pergi.

"Hmm oklah.Nanti aku datang balik.Mintak dengan diorang tak bagi lagi stamp yang aku mintak tu.Dah Thia pergilah.Lunch nanti mcm biasa kat bwh.Kak Wani ada kerja sikit.Ok bye."Haswani meminta diri sambil berlalu pergi.

Fathia terus menapak ke arah meja yang ditunjukkan.Oklah ni buat lepas gian.Fathia terus duduk dan menyambung kerja untuk menyiapkan dokumen.

Setelah 1 jam ber'dating' dengan dokumen itu,Fathia akhirnya siap.Jam di tangan di kerling sekilas.Uihh,1.05 minit?!Parah aku.Fathia mengemas mejanya alar kadar.

Kemudian lantas dia pergi ke lif.Dalam.perjalanan ke arah Anita dan Haswani yang sedang berbual di luar bangunan Fathia dihalang oleh seseorang.

"Fathia..."Faqih memanggil.Fathia mengangkat wajah.Aik,pahal mamat ni?

"Ermm,Ye Tengku?Kalau cakap psl dokumen dah siap.Nanti saya hntr."Fathia berkata.Faqih tersenyum.Aishh,sikit-sikitsenyum cubalah simpan sikit kat isteri tuh!Fathia membebel dalam hati.

"Hmm,tak payah lah ambil hati ngan Emylia tu.Dia tu memang cam tu."Faqih berkata sambil tayang muka menyampah.

"Ha,Emylia tu memang..."Fathia meletakkan jari telunjuknya ke atas telinga.

"What do you mean?"Faqih bertanya kurang faham akan perbuatan Fathia.Hey mamat ni,itu pun tak tahu!Fathia mencebik.

"Ada short wire ehh?"Fathia tersenyum sinis.Faqih ketawa kecil.

"Hmm,what so funny hah?!"Sergah satu suara gedik tiba-tiba.Fathia menjeling sebelum tayang muka menyampah.

"Panjang betul umur,orang cakap dah ada kt depan.Uihh,kalah ahli nujum!"Fathia mengomel perlahan.Terjegil mata Tengku Emylia.

"Heii,apa you cakap?Mengata i lah tu.Menyampah betul pompuan ni!Gatal nak jadi PA boyfriend orang."Herdik Tengku Emylia.Membulat besar mata Fathia yang mendengar.

"Hoi,cik puan mak cik!Suka hati bapak kau aja cakap saya ni gatal.Tempah maut ke?!Hei untk pngetahuan awak,saya tak hingin pun jadi PA.Saya ni jadi PA sementara je tau.Nanti saya keluat dari sini nanti awak nampak lah saya dalam surat khabar bisnes.Huh,kau ada?"Fathia melepas geram.

"Eh,you ni..."Tengku Emylia tidk jadi berkata apabila Faqih mengangkat tangan dengan wajah serius.

"Dah lah Emylia.Tak payah gaduh kat sini.I nak keluar lunch."Kata Faqih.Fathia tersenyum sinis.

"Eh,sayang!I nak ikut."Tengku Emylia buat muka mengada.Geli tekak Fathia yang mendengar.Ciss,dari tadi lagi duk bersyg² menyampah aku!

"Brapa kali I nak cakap!Don't call me sayang!"Faqih berkata tegas.Wajah Tengku Emylia berubah masam.Nak tergelak Fathia yang tengok.Haish lawak sial!

"Herh,do i care?Boleh tak i nak pergi?"Tengku Emylia berkata.Faqih mengeluh.

"Mm,nak ikut-ikut lah.Jangan buat hal!"Faqih memberi amaran.Tersenyum.ke telinga Tengku Emylia.