BAB 25

"Bila awak balik Faris?"Fathia bertanya ketika dia dan Faris berada di dapur menunggu Fazreen menyusukan Fatihah dahulu.

"Oh,dah 3 hari dah saya balik.Saya pergi maybe lambat lagi.Minta cuti lama sebab nak rehat.Mungkin dalam 4 bulan macam tulah saya pergi England balik."Faris berkata.

Fathia hanya mengangguk.Faris merenung gadis dihadapannya.

"Eh,Thia awak tak nak kahwin lagi ke?"Faris mengusik sepupunya itu.Muka Fathia berubah.Terbayang wajah kacak Faqih yang akn menjadi suaminya itu.

"I'm not interested to answer that question or maybe that stup*d joke."Fathia berkata dengan muka kelat.Faris terkejut.

"Err,Thia...I'm just joking.Don't take it too serious.I'm sorry."Faris meminta maaf.Fathia tidak menjawab.

"Hmm,mama saya nak jodohkan saya dengan anak kawan dia! I don't like him!You know me right Ris.I have rules.Why mama do this to me?"Fathia menahan air mata.

Dengan Faris dia boleh meluahkan apa sahaja.Dia tahu Faris adalah seorang lelaki dan sepupu yang baik.Sentiasa memujuk dan menceriakan hati yang sedang bermuram durja.

Faris terpempen.What?!!! Biar betul Aunty Zana ni! Uihh,hot news ni.Dipandang wajah sepupunya itu.Kesian pulak.dia yang menengok.

"Thia.Ini takdir Allah.Terima dengan redha.Allah always be with you,my sweet cousin.Dahlah tu,nanti awak pulak sakit.Nanti tak ada siapa nak perang ngan saya!"Faris buat muka kesian.

Tergelak Fathia melihat muka sepupunya itu.Hai,kau ni Faris.Ada aja.Fathia tersenyum.

"Thanks Ris.You are always here with whenever i need a shoulder to confess my feelings.Thank you."Fathia tersenyum

"Hey,you are my cousin.Of course i'll be with you.Relax!"Faris memujuk.Fathia memandang wajah kacak sepupunya.

"Wahh,bang!! Sweet gitu.Ehh,dengar kat Abang Faqih mati Abang Ris nanti..Ahahah."Farha tergelak jahat.

Ciss,kurng asam punya adik.Fathia mencubit pehe Farha.Terjerit dia sambil menjeling kakaknya.Pehenya di gosok.Faris yang tengok pun turut ketawa.

"Cakap lagi benda mengarut,memang mulut awak kakak letak cili api!"Fathia menjegilkan mata.Farha menjelirkan lidahnya sambil berlalu ke singki.

"Ahh,jomlah makan.Sorry Ris terpaksa tunggu.Lupa nak suruh makan dulu.Kesian Ris."Fazreen tiba-tiba menyampuk.

"Ehh,tak apa kak.Ris ok je.Mcm tak biasa pulak."Faris tersenyum.

"Abang Ris,Kak Thia,Kak Reen jomlah makan!"Farha melaung dari meja makan.Semua tertawa dengan kerenah Farha yang kebudak-budakkan.

Mereka melangkah kearah meja makan dengan senyuman.
~~~~~~~~~~~~~~
"Bro...kau ok tak ni?"Haiqal menegur rakannya itu.Faqih tersentak.Apalah kau ni Faqih dengan Haiqal jangan nak buat hal.Faqih mengingatkan diri.

"Ah tak ada apalah.Aku fikir pasal.kerja."Faqih mencipta alasa.Haiqal tersenyum sinis.

"Ek eleh bro.Kau nak tipu aku?Haha,silap besarlah!Aku tahu kau tengah syok duk usyar Fathia dalam imaginasi kau kan?Come on bro,i'm know you."Haiqal mengangkat kening sambil tersengih.

"Eh,apahal kau ni! Tak adalah aku fikir pasal dia.Aku ni tengah fikir pasal kerja.Tak adanya aku terusyar dia dalam imaginasi aku ni!"Faqih masih menjaga egonya..

Haiqal mengangkat bahu sambil tersenyum.Alah bro,tengok cara kau pun aku dah tahu lah.Eleh,poyolah kau ni.Sempat Haiqal mengata dalam hati.

"Ehh,esok kau datang office aku.Biar awal sikit eh.Aku nak discuss ngan kau sikit pasal tender yang Tuan Hisyam bagi tu."Faqih menukar topik.

"Ok tak ada hal.Nanti aku datang.Relax."Haiqal menjawab sambil menyedut sedikit ais kopi nya.Yummy!!