BAB 35

Faqih keluar dari bilik air dengan hanya bertuala.Segan tapi buat bodoh jer.Tapi dia agak terkejut sebaik sahaja dia tiba di sebelah katil terlihat Fathia menghulurkan baju dan seluar kepadanya dengan menunduk.

"Nah.Saya dengar apa yang awak membebel tadi."Fathia menjawab sambil mendongak.Ahh,malu tapi muka selamba wajib tayang.Macm dh prnah tngok kan..-_-

"Oh,thank you."Faqih menyambut huluran itu.Kemudia dia bergerak ke arah sofa untuk memakai baju.Takkan nak pakai dalam toilet! Fathia pun nak mandi!

Tapi baru sahaja dia hendak memakai baju,Fathia datang menghampirinya.Dengan muka berkerut seribu dia memandang wajah isterinya.

"Macam budak kecik pulak.Bdan kan basah.Lap lah dulu sebelum pakai baju tu."Fathia mengomel sambil berdiri dihadapan Faqih.

Kemudian dengan menggunakan tuala di tangannya dia mengelap bahagian terdedah suaminya itu.Tersentak Faqih sebelum mengukir senyuman nipis.

"Ok dah settle."Fathia menjauhi Faqih setelah selesai mengelap tubuhnya itu sambil menguis-nguis rambut panjang hitamnya.

"Thank you."Faqih berbisik di sebelah telinganya.Mama!!Dekat nya bunyi!!!!!Fathia berpaling.Tegak habis bulu romanya.

Berdegup jantung saat pandangannya bersambung dengan Faqih.Si suami menghadiahkan senyuman buat si isteri.Kacak dan tampan sekali wajah si encik suaminya itu.

"Err,welcome.Sebelum tu,saya nak cakap.."Fathia memulakan bicara tetapi terhenti apabila terasa pinggangnya dirangkul erat.

"Saya tak sedia nak terima awak.lagi...Ta..tapi saya tetap akn cuba patuh.Tolong jangan paksa saya."Fathia menjatuhkan tangan suaminya.

Faqih mengeluh.Sudah menjangkakan soal ini.Dia hanya diam dengan wajah tenang sebelum mengangguk.

"I will.Hmm,awak nak mndi prgilah dulu.Sy nak ke dpur kejp."Faqih berkata apabila dia telah siap berpakaian.Fathia mengangguk.

Kemudian Fathia melangkah masuk ke dalam bilik air.Faqih mengeluh lagi sebelum keluar dri bilik tidurnya itu.
~~~~~~~~~~~~~~~
Masam wajah Fathia pda pg itu.Ciss,kau kakak.Sakitnya hatii!!!Jerit Fathia dalam hati.Geram dengan sikap kakaknya yg membuatkan dia rsa serba salah!

Faqih hanya diam sambil menghabiskan sisa kopi di dalam cawannya.Hari ini dia bersarapan di rumah keluarga mertuanya kerana ibu bapanya ke London kerana adik mummynya sakit.

Wajah Fathia makin kelat apabila abang ipar,adik dan kakaknya mentertawakan dirinya.Ah stress!

"Assalamualaikum."Fathia memberi salam tatkala sampai di rumah mama dan papanya.Faqih hanya tersenyum sambil berdiri disebelah isterinya itu.

"Waalaikummussalam.Kejap ya!"Terdengar seseorang melaung sambil membuka pintu.Fazreen.

"Eh,Thia!"Terkejut Fazreen apabila terlihat adiknya yang tiba-tiba sahaja datang.

"Morning kak.Kut ya pun bagilah orang masuk dulu."Fathia tersenyum sinis.Fazreen menjeling.

"Ha,Faqih,masuklah.Jangan segan-segan.Duduk dulu tau."Kata Fazreen kepada adik iparnya itu.Faqih tersenyum.

"Ai,ajak Faqih aja,adik kakak ni tak nak jemput ke?"Tanya Fathia sambil menjeling.Fazreen mencebik.

"Tak payah.Hoi,yang awak sedap aja masuk tu kenp?Ajak lah suami ni masuk!"Fazreen bercekak pinggang.

"Eh,awak,masuklah.Kenapa nak jadi pak guard kat situ?"Fathia bertanya.Kemudian terasa kepalanya diluku.

"Ishh,apa kakak ni?! Sakitlah."Fathia menggososk kepalanya.Fazreen mengerling sekilas kepada adiknya.

"Faqih duduk dulu.Boleh kita sembang-sembang kejap."Tiba-tiba suara Fawwaz kedengaran.Fazreen tersenyum manis memandang suami tercintanya.

"Abang temankan Faqih kejap ehh.Fatihah buat apa?"Tanya si Fazreen lembut.Fawwaz membalas senyuman isterinya.

"Ada tengah dengan ipad dia."Katanya kemudian duduk di hadapan birasnya itu.Mereka berbual.

"Thia,jom ke dapur!"Tegas arahan si kakak megarah adiknya.Fathia mengangkat kening sambil mengikut kakakanya.

"Eh,mama,papa,Farha mana kak?"Tanya Fathia mencari kelibat mereka.

"Ohh,lupa nak cakap.Mama dengan papa prgi Penang.Mama ajak papa pergi jalan.Rasanya dia orang tidur situ.Farha,ada kuliah pagi ni."Katanya sambil duduk di meja makan.

Fathia mengangguk.Fazreen merenung adiknya dengan tajam.Pelik pula Fathia dengan sikap kakaknya yg lain dri yg lain hri ini.

"Asal tak panggil Faqih tu abang?"Tanya Fazreen.Fathia yang sedang minum air suam itu tersedak.

"Hah,err kesitu pulak kakak ni!Sama ajalah panggil apa."Fathia menjawab.Betul apa.Sama ja,lainlah kalau aku pnggil Faqih tu Tom Cruise ke,ha tu baru lain.Fazreen mengeluh.

"Thia,kita perempuan.Bila kita kahwin,suami tu number one!Panggilan tu menunjukkan kita hormat dia.Kalau contoh berawak saya lepastu gaduh mesti akan keluar ayat lain.Nanti jadi kes derhaka pulak!Hei,derkaha-derhaka ni Allah laknat tau.Awak jangan nak buat main benda ni!"Fazreen berkata serius.

"Ha,betul apa yang Kak Reen cakap tu Thia.Suami ni akan bahagia kalau isteri panggil dnegan panggil hormat."Fawwaz mencelah sambil diikuti Faqih di belakang.

Kelat-sekelatnya muka Fathia.Ah,tak suka isu nii!!!Tapi dia takut juga,dilaknat Allah.Ah,tak
sanggup.

"Jadi panggillah suami tu dengan pnggilan abang.Ok?"Fazreen tersengih-sengih apabila hujahnya di sokong

"Ok,dahlah tu.Jom.makan!"Kata Fawwaz.Fathia hanya mengerling suaminya.Tapi dia perasan suaminya tersenyum sinis memandangnya

Bagai berkata.Ha,dengar tu!Ahhh,fine.Aku pnggil.Huhu,memang 3 hari 3 mlm lah aku nangis.