BAB 29

"Ah,jomlah kita tengok baju pengantin.Confirm gergous kalau anak you alls pakai!"Suara Sharifah Natasya memberhentikan adegan renung merenung itu.

"Ya,jomlah.Thia jom."Datin Farah mengheret bakal menantunya ke arah satu bilik.Datin Fauzana menunggu bersama Faqih.Sharifah Natasya menyusul mengikut Datin Farah dan Fathia.

"Faqih,jomlah masuk.Tak payah lah duduk luar."Datin Fauzana berkata sambil tersenyum mesra.Faqih membalas.

"Ah,aunty masuk dulu.Faqih nak call kawan kejap."Faqih berkata.Datin Fauzana mengangguk kemudian menghilangkan diri ke dalam bilik berpintu putih yang dimasuki mereka tadi.

Faqih mengeluh.Hatinya tak keruan melihat Fathia.Jantungnya berdegup hebat.Apasal aku ni?! Di dail nya nombor Haiqal.

"Hello..."Terdengar suara Haiqal dihujung talian.Faqih menjawab.

"Weii,kau kat mana tu?"Faqih bertanya.

"Hmm,aku kat mall sekarang ni.Teman adik aku beli barang.Nanti dia nak pergi London pulak.Study kan."Haiqal berkata.

"Ohh.."Faqih bersuara kecewa.Dia ingin berjumpa rakannya.Supaya dia dapat mengelkkan berfikir tentang Fathia.

"Kenapa bro? Kau nak jumpa ke? Aku on je.Kau kat mana tu?"Haiqa bertanya setelah mendengar suara rakannya seperti kecewa.

"Hmm,aku kat butik pengantin ni.Mummy aku heret aku dtang sini.Nak pilih baju pengantin untuk aku dan Fathia."Faqih memberitahu.

"Wuuuu,jumpa bakal isteri ehh?Auchh,happy meloncat loncatlah tu!"Haiqal menyakat.Faqih mencebikkan bibir.

"Hoi,kau jangan nak serkap jarang ehh.Ergh dah lah.Nanti pukul 1.00 kau pergi kat cafe yang kita selalu lepak tu."Faqih berkta

"Beress.Ok gotta go!See you,handsome!!"Haiqal masih menyakat Faqih.Faqih tersenyum sinis.I'm know i'm handsome!Faqih tergelak.Sebelum mematikan talian.

"Faqih...Masuklah!"Suara Datin Farah terdengar di cuping telinga Faqih.

"Yeah,i'm coming my!"Faqih melaung sambil masuk kedalam.
~~~~~~~~~~~~~~
Faqih terpegun melihat Fathia di dalam pakaian pengantin yang cantik itu.Gaun labuh bewarna putih bersulam permata di dada dan renda pada bahagian pinggan.

Bahagian bawah yang beropol ringkas.Dan manik bertaburan di atas gaun edisi khas itu beserta reben kecil di bahagian belakang.So beautiful.

Muka Fathia sudah merah apabila dia direnung sebegitu oleh jejaka tampan yang akan menjadi suaminya itu.Ishh,pahal mamat ni?!Tengok aku macam nak telan!Fathia mengomel dalam hati.

Bagi Fathia,Faqih juga tampil kacak.Dengan baju melayu satin bewarna putih dan sambing putih itu cukup membuatkan semua gadis cair.Ohh,kacak kau!Fathia memuji dalam hati.

Hehe kalau dia tahu aku puji dia,mahu perasan sebulan.Menyampah jugak aku dengan bos ni!Fathia mengutuk perlahan.

"Hmm,macam mana Datin-datin? I rasa dah ok ni untuk bersanding.So glamour!Gaun dan baju melayu tu edisi khas tau."Sharifah Natasya berkata.

"Hmm,i suka.Apa you fikir Farah?"Datin Fauzana tersenyum melihat anak gadisnya itu.

"Ha,i pun suka.So setlah!"Datin Farah bersetuju.Mereka berbalas pandangan.

"Ok,kalau dah suka kira settle.So baju masa nikah tu baju kurung moden putih bersulam dengan baju melayu putih permata di bahu tulah ya?"Sharifah Natasya meminta kepastian.

"Yup!"Datin Farah berkata.Mereka tersenyum gembira.

Fathia mengeluh.Apa sahaja mamanya itu.Hatinya masih berbelah bahagi.Dia tidak mempunyai sebarang perasaan terhadap Faqih.Keputusan mamanya membuatkan dia dan Faqih tidak mesra seperti dahulu.

Dingin,serius dan beku.Itulah gambaran pada hubungan mereka ketika di pejabat.Bercakap tentang kerja sahaja.

"Huh,kalau Tengku Emylia tahu ni satu hal pulak!Dia tu siap bersyg-syg lagi.Mnympah kuasa dua aku!Apalah agaknya dia akan buat kalau dia tahu jejaka idaman dia akan mengahwini orang lain?"Fathia mendengus.