BAB 4

Aku memandang langit yang dipenuhi bintang ii. Kerinduan terhadap ibubapaku meyelubungi hati yang kecil ini.Ahh Ibu,Abah,Lia kakak rindu ni.

Di sini kau dan aku
Terbiasa bersama...
Menjalani kasih sayang..
Bahagia ku denganmu

Hishh..mai mana lak lagu sedih nii.. Aku baru perasan telefon aku berbunyi lantas aku menjawab.

"Hello..ni siap.."

" akakkkk..rindunya kat kauu..huhu"hish budak mental ni ke?aku tanya pun tak habis lagi kau dah potong!.

"Assalamualaikum.."

"Heheh..waalaikumusalam"sengih Amelia Saffiya.

"hermm nak apa?"tanya aku sambil cover rinduu hehhe malu nak ngaku

"Akak ibu kata nanti aku kena duduk dengan kau kat KL" mulut aku sudah melopong

" kenapa?"

"Aku dapat U kat sana la!alang ii kau duduk kat rumah tu sorang apa salahnya kalau aku tumpang kann!" Ada bagusnya kalau adik aku duduk sini. Sekurang iinya tidur tak payah dah la bukak lampu.

"Ha okok nnti kalau dah sampai KL ni gtau aku..nnty aku datang ambil kau "

"Hermn ok la kalau macam tu ....nnty sampai sana aku call kau...byeii ibu ngan abah kirim salam kat kauu"

"Waalaikumusalam..aku pun rindu jugak kat diorang"

Tut
 
Tut

Tut

    
Nanti kena tukar ringtone la. Ada ke lagu sdih jadi ringtone ahaha apala kau ni sofea.

Dari rumah Amelia

Amelia mengelap air mata kerinduan terhadap kakaknya itu.

"Hah.. Kakak kamu kata apa?" soal Puan Fatma

"Dia kata ok je kalau lia nak duduk sana pun..dan dia kirim salan rindu kat kita semua" Amelia tersenyum.

"Bagusla kalau macam tu…"kata Encik Kamil lantas mengalihkan pandangan melihat berita di TV

**********

Rayyan mengelap dahinya yang penuh dengan peluh. Gim yang sunyi dipandang.

"Hai bro..kau ada masalah ke? Kalau ada tu share ii la"  cis sejak bila mamat ni kat sini. Terkejut Rayyan bila kawan baiknya menerjah dia.

" kau ni kann nasib baik aku tak da sakit jantung!klau takk dah lama aku arwah sebab ada kawan yang tak ada adab macam kau ni!" marah Rayyan.

"Alaa…kau ni wat lek wat piece je la!just kidding" Tengku Raykal tersengih.

"Aku dah la sekarang tengah serabut ngan mama ni! Kau pula bukan nak kurangkan beban aku malah kau tambah adelah" Rayyan meraup rambutnya dengan kasar.

Melihat dari cara Rayyan dia sudah tahu apa masalah Rayyan. Raykal tersenyum sinis. Apabila Rayyan melihat sepupunya tersenyum dia merasakan Raykal sengaja memainkan Rayyan.'aku tahu la kau tak rasa apa yang aku rasa sekarang ..ada ubi ada batas ada hari DIA balas'

"Braderr kau dengar sini baik ii..apakata…kau turut apa ja yang mama nak... kann senang..tak payah dah serabutkann otak kau nii"

Pukk

Raykal mengosok kepalanya yang sakit akibat diketuk oleh Rayyan. Mata Raykak mecerlung memandang Rayyan.

"Aduhh sakit la sial.."

"Kauu lain kali pikir guna otakk tau"

"Alaa benda bukan susah mana pon... kau cuma kena kahwin je kann! Cari pasangan sendiri bukannya mama aturkan untuk kau..lain la kalau kau kena kahwin paksa dengan perempuan yang kau tak suka" Raykal membuat muka comel sambil mengosok kepalanya yang masih sakit.'kuat jugak penangan mafia nii

"Kau nak aku cepuk kau lagi skali ke?senang la kau cakap..kau takpa la kann semua pompuan kau nak...calon isteri pun bukan kau cari betul ii ..kau main ambil je.... tak kesah dah dia tu jahat ke baik ke pelacur ke ?kau mana ambil peduli pon kann" kata Rayyan dengan sinis.
 
"Alaa kau ni aku cuma cakap je..ok fine macam ni la... apakata kita keluar cari calon isteri untuk kau?acanne?" Raykal mengangkat keningnya ke atas sebanyak dua kali.

'Wow sejak bila mamat ni jadi annoying nii'

" kau tunggu jap aku nk g tukar bajuu" Raykal hanya menganggukan kepala.

????????????
  
Pov Rayyan

'Boleh rosak aku kalau camni '

Geram sungguh aku dengan si Raykal ni!. Kata nak cari isteri untuk aku! Ni ada ke patut bawak aku g shopping. Nasib kau baik Raykal sebab aku tak bawak pistol kesayangan aku tu kalau tak dah lama aku tembak kau.

"Kal kau kata nak cari isteri!tapi kenapa kau bawak aku g mall."Raykal hanya tersenyum.

"Aku ingatkan kau ni bijak" kurang ajar punya membe.

"Jadi kau nak kata aku bodoh la ye" ni boleh mendatangkan marah.

"Ok sekarang kau tengok sekeliling kau ni...kat sini kaum apa yang banyak? " kat sini jugak la dia nak main teka teki

Belum sempat aku meneliti mall ni tiba ii.

Burkkk

Adoi sakitnya.. Sapa yang hempap aku ni. Aku melihat seorang perempuan mengosok pinggangnya akibat rempuhan tadi.'patut la sakit semacam rupanya kena hempap ngan kingkong'

Tanpa mengucap minta maaf perempuan tu pergi meninggalkan aku.

"woi!gemukk aku tahu la badan kau gempal pon tapi agak ii la nk rempuh aku sesuka aty. Nnty x pasal ii aku bunuh jgk minah nii!" jeritku dengan sepenuh hati. Raykal membantu aku untuk bangun.

Sedang aku mengambil fon aku..mata aku tertacap satu kad di lantai

   AINA SOFEA BINTI MUHD KAMIL
   KEDAI MAKAN MAKSOM
UNTUK BUAT PESANAN :

NO TEL: 0162885866
P/S (NO TIPU)

Rayyan tersenyum jahat..

  Arghhh penatnya... ok guys mesti korang nak tahu kann apa yang Rayyan nak buat right?
So teruskanlah membaca..

Jangan lupa komen N vote ye kawan??