Bab1

"Abang!!!"Kaisuke mendukung Hikari.

"Kaisuke,marilah makan."Kaisuke tersenyum.Diletakkan adik kesayangannya itu di atas kerusi.

"Abang sayang adik tak?"Kaisuke,memandang Hikari.Pipi adiknya dicubit.

"Tak!"Hikari memandang ke arah lain seolah olah merajuk dengan Kaisuke.

"Kalau esok adik takde nanti abang nangis sebab tak cakap yang abang sayang adik."Kaisuke memeluk Hikari.

"Apa ni?Abang sayang la adik abang ni.Abang sayang keluarga kita."Hikari ketawa.

"Abang,Hikari nak bagi abang jam ni!"Kaisuke terdiam.Jam yang dia idamkan.

"Kamu kata jam kamu rosak minggu lepas.Jadi ibu dengan Hikari kumpul duit untuk beli jam tu."Kaisuke memeluk ibunya.

"Terima kasih ibu....."Hikari menarik hujung baju abangnya.

"Abang jangan sedih lagi sebab jam..."Hikari memeluk Kaisuke.

//////////

"Aghhhhhhh!!!"Kaisuke bangun dari tidurnya.

"Hikari....Ibu!"Dia memandang seorang lelaki berhoodie menusuk pedang sehingga ibunya terduduk.Hikari meronta ronta.

"Ibu!Hikari!"Dia berlari turun.Namun sebaik sahaja dia ingin memegang tangan Hikari dia ditumbuk.Tubuhnya terhempas ke dinding.

"Abang!"Kaisuke melihat ibunya rebah.Matanya memandang adiknya yang diangkat kemudian dilempar ke dinding.Dia melihat adiknya ditusuk dengan pedang sehingga banyak darah berlumuran.Kaisuke merangkak ke tubuh kaku ibu dan adiknya yang nyawa nyawa ikan.

"A...bang.."Air mata mengalir.Kaisuke menggenggam tangan adiknya.Lelaki tadi menumbuk Kaisuke berulang kali.Tiba tiba lelaki itu kaku.

"Ichigo Kaisuke.Lahir tahun 2000.Genius.Pemanah dan mahir seni mempertahankan diri."Kaisuke melihat seekor burung merpati bertukar menjadi beratus bunga sakura lalu menjadi seorang gadis berambut perang.

"Siapa awak?"Gadis itu mengusap lembut wajah Kaisuke lalu membaca sesuatu.

"Sakura..Time Controller."

"Kenapa awak datang ke sini."

"Hazard."Dia memandang lelaki berhoodie.

"Kaisuke...Lawan dia.Gunakan kekuatanmu."Gadis itu bertukar menjadi burung.Masa kembali berjalan.Kaisuke mengelak serangan lelaki berhoodie tadi.Kaisuke menggenggam tangan lelaki itu.

"Kau...kau bunuh keluarga aku!"Mata Kaisuke bertukar menjadi warna merah dan hitam.Satu tumbukan dilayangkan ke pipi lelaki itu.Tangannya mengeluarkan kilat.

"Ambik ni!!!"Darah keluar dari mulut lelaki itu.

"Ha...Hazard....."Nama itu keluar dari mulutnya sebelum dia mati.Kaisuke rebah ke lantai.

//////////

"Abang!!Gelilah!"Kaisuke memandang adiknya yang sedang melarikan diri.

"Hikari!Tunggu abang!"Gadis kecil itu berhenti berlari lalu memandang Kaisuke.Gadis itu tersenyum manis.

"Abang,saya sayang abang!"jeritnya.Gadis itu mula hilang.Kaisuke berlari sekuat hati ke arah Hikari namun dia terlambat.

"Hikari!!!"Kaisuke bangun.Dia melihat disekelilingnya.Darah memenuhi permukaan lantai.

"Dah bangun?"Dia memandang Sakura.

"Awak?"Sakura memegang tangan Kaisuke lalu tersenyum.

"Ya,saya time controller."Kaisuke bangun.

"Siapa Hazard?"Senyuman gadis itu mati.

"Kita kena ubah sejarah.Elak Hazard dari lahir."Kaisuke bingung.

"Hazard,dia adalah The Overlord Dark Magician.Kita perlu elak Hazard dari lahir semula.Dia adalah raja kegelapan.Kalau dia lahir,dunia akan dipenuhi dengan kegelapan."kata seorang lelaki yang muncul di belakang Sakura

Sakura memetik jarinya.Dalam sekelip mata mereka berada di tempat lain.Kelihatan orang ramai mula berlari yang peliknya mereka seperti bayangan.Boleh ditembusi.Kaisuke melihat empat orang lelaki dan dua orang perempuan berjalan menuju ke suatu tempat.

"Itu macam Sakura dan..."Dia memandang lelaki disebelahnya itu.

"Raisuke Yagami."kata lelaki itu.

"Ya,kami berdua ada di sana..."kata Sakura.

"Kita di mana?"Soalan yang ditanya oleh Kaisuke tidak dijawab.Tiba tiba angin bertiup dengan kencang.

"Siapa dia?"Sakura mendekati Kaisuke.

"The Last Magician,Alice." kata Raisuke a.k.a Ai.Muncul sesuatu di belakang gadis yang dipanggil Alice.

"Sebelum kau tanya aku akan jawab.Benda tu adalah Blaze.Ianya spirit.Hanya beberapa orang yang memilikinya.Tapi kebanyakannya keturunan Rose memilikinya.Ia tidak dapat dilihat oleh orang biasa.Hanya orang yang turut memiliki Blaze boleh melihatnya."Kaisuke mendekati Alice.

"The Last Magician..."Alice memandang ke arahnya.

"Silent!"jeritnya.Dengan perasaan marah Alice menyerang gadis bersayap putih itu.

"Apa kaitan saya?"Ai memetik jarinya.Mereka melihat seorang lelaki mengeluarkan api lalu menyerang orang ramai.

"Kau rasa siapa lelaki itu..."tanya Ai.Kaisuke terundur ke belakang.

"Sa...saya?"Sakura mengangguk.

"Kami perlu menghalang awak.Tapi semuanya telah terlambat.Awak dah jadi overlord."Kaisuke diam.Mereka kembali ke tempat asal.

Kaisuke memandang kanak kanak dan orang dewasa berlari di hadapannya.Dia berada di taman yang sungguh indah.

"Arghhhhh!"Kaisuke mendengar jeritan seorang budak perempuan.Sakura dan Raisuke/Ai ada di sebelahnya.Budak itu seperti dikawal.Dia membakar barang barang yang ada berdekatan dengannya.

"Awak jangan pergi mana mana.Kami akan lawan benda tu."Kaisuke bingung.

"Benda?"Baru dia ingin bertanya Sakura dan Ai sedang bertarung dengan budak itu.

"Blaze."jawab seseorang.Kaisuke menjauhkan dirinya dari lelaki yang tiba tiba ada di tepinya.

"Lihat...semakin banyak orang yang dikawal oleh pemilik Blaze yang jahat.Bertukarlah my lord.Sanggupkah kau melihatnya."Lelaki itu menghulurkan satu bekas yang berisikan kad.

Kaisuke mengambil salah satu kad itu."Fire Phoenix!"Kaisuke mula dikelilingi api.Matanya menjadi warna kelabu.Pakainnya berhud dan seperti sedang terbakar.

"Dia dah mula bangkit..."kata Sakura lalu terduduk.