Bab 3

Pada keesokkan harinya Hidayah pergi mencari kerja tetapi hampa tiada sesiapa yang ingin mengambilnya kerja.

"Aduh kat mana lagi aku nak cari kerja ni..katanya seorang diri dengan wajah yang sedih.

Assalammualaikum Hadi
Waalaikumsalam Kak Hidayah. Akak dah dapat kerja ke? tanya Hadi. Belum lagi Hadi tapi akak akan berusaha demi adik-adik akak ye..

Ok kak sayang akak...kata Hadi sambil memeluk Hidayah dengan erat.

Bila akak sampai? tanya Hanif. Baru je jawab Hidayah lembut.

Akak kalau Hanif cakap akak jangan marah ye...
Apa yang kamu nak cakapkan ni Hanif..

Sebenarnya akak Hanif...Hanif..
Kenapa Hanif cakaplah..
Hanif sebenarnya nak berhenti sekolah kak Hanif nak tolong akak cari duit Hanif kesian dengan akak, yela akak sorang je yang menampung kami..

Hanif takpe lah Hanif jangan berhenti sekolah Hanif, Hanif kan tak lama nak masuk tingkatan dua. Hanif kene lah belajar rajin-rajin.
Tapi kak Hanif kan anak kedua mesti lah Hanif kene bertanggungjawab menjaga adik-adik.

Akak tahu tapi Hanif belajar dulu nanti habis belajar baru Hanif kerja ye..
Oklah....