BAB 7

What would I do without your smart mouth?
Drawing me in, and you kicking me out
You've got my head spinning, no kidding, I can't pin you down
What's going on in that beautiful mind
I'm on your magical mystery ride
And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright

My head's under water
But I'm breathing fine
You're crazy and I'm out of my mind

'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you, oh oh

How many times do I have to tell you
Even when you're crying you're beautiful too
The world is beating you down, I'm around through every mood
You're my downfall, you're my muse
My worst distraction, my rhythm and blues
I can't stop singing, it's ringing, in my head for you

My head's under water
But I'm breathing fine
You're crazy and I'm out of my mind

'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you, oh oh

Give me all of you
Cards on the table, we're both showing hearts
Risking it all, though it's hard

'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you

I give you all of me
And you give me all of you, oh oh.....


"abang..."ayin memanggil aizat perlahan.

"hmm..."aizat masih lagi khusyuk mendengar lagu yang bertajuk all of me oleh john legend. penyanyi kegemarannya.

"lagu ni ayin suka sangat... nanti kan. kalau lah suatu hari nanti jadi apa-apa kan. ayin nak sangat ada orang nyanyikan lagu ni untuk ayin." tiba-tiba sahaja ayat itu terbit dari mulut ayin.

aizat hanya membiarkan. dia membiar ayin berkata. dia hanya ingin mendengar. aizat merenung wajah ayin sedalam-dalamnya. sungguh perasannya sangat yakin bahawa dia amat mencintai wanita ini. dia tekad. dia tekad untuk berkahwin dengan ayin. apa-apa risikonya dia harus tanggung. jika sudah tekad apa yang boleh dibuat lagi.



"Eiii...ayin tak suka! ayin malaslah nak tukar baju. nanti kalau baju ni rosak siapa nak ganti? abang?" ayin menolak baju yang diberi oleh aizat. warna lavender kegemaran ayin. dia dapat tahu pun kerana dia terbaca di dalam handphone ayin.

handphone itu hilang kerana dia. dia mengambil handphone ayin untuk menyelidik tentang projek yang sedang berjalan. apabila terpampang satu memo di bahagian hadapan dia tertekan. banyak yang ayin membuat memo. semuanya seperti ditulis dalam diary sahaja. menceritakan tentang kisah hidupnya. sampaikan cerita bergaduh di tengah jalan pun ditulis juga. tergelak aizat seketika.

ayin mengerutkan dahinya. pelik. tiba-tiba sahaja aizat gelak. ayin memerhatikan aizat. entah kenapa kepalanya tiba-tiba berdenyut. tapi, didiamkan sahaja tidak diberitahu kepada aizat.

"kita ambik je lah yang ni. nampak macam muat dekat sayang." aizat memutuskan untuk ayin. malas dia mahu tunggu lama-lama.

"hmm..."ayin menurutkan sahaja. sungguh kepala dia terasa berat sekali.



"What?! kau nak kahwin dengan dia? tapi kenapa?" aidid terasa hatinya dibakar. marahnya membuak-buak apabila dia melihat ayin seperti tidak mengenalinya. aidid ingin berborak dengan ayin tapi, ayin melarikan dirinya dan menuju kearah aizat. mereka senyum ketawa bersama-sama. itu membuatkan hatinya panas.

"herm. aku serious. ma, pa. aizat nak kahwin dengan dia jugak. kalau boleh hujung bulan ni."

terbeliak mata aidid. makin hatinya sperti di siat-siat sekarang ini. sakit! sungguh sakit.

"tapi, kenapa awal sangat ijat. kita buatlah ikut adat."puan harisah memberi cadangan

"tak nak. sebenarnya, kalau boleh memang nak cepat. tolonglah ma. mama takkan faham. tapi,tolonglah. aizat nak sangat kahwin dengan ayin hujung bulan ni."

kedua-dua orang tua itu bersetuju. apa boleh dibuat kalau anak sudah kata begitu. mingkin aizat terlalu menyayangi ayin.

"kalau hantaran tu semua macam mana?"

"ijat dah siapkan semuanya. tinggal nak nikah je." aizat menyengih kearah encik arman dan puan harisah. tergelng kepala mereka melihat perangai aizat yang berubah sedrastik ini. tapi, dia tetap bersyukur kerana ada yang membantu aizat berubah.