chpter 1

Semenjak semester pertama berakhir,Nia dan rakan²nya yang lain sibuk berada di luar dewan kuliah.Mereka sibuk mengerjakan banyak perkara yang telah ditugaskan oleh pensyarah mereka.
****
"Eh,Nia.Aku tengok kau hari ini macam ada. masalah je,tak macam selalu.Kau okey ke?" Ucap Hanida,rakannya sebaik sahaja duduk di cafe untuk berehat.Nia terus mendiamkan diri lalu mengalihkan pandangannya ke arah Hanida.
Mata Nia agak sepet dan mukanya cekung semenjak dua menjak ini.Nia bersuara.
"Kau ada nampak Si Diva tu?" soalan Hanida bebalas soalan.Kening Hanida naik mengerut."Ha'ah aku tak nampak pun Si Diva tu.Paling aku ingat pun kita terserempak dengan dia semalam,"jawab Hanida yang masih dengan keningnya yang berkerut seribu.Gelaran Si Diva tu memang padan dengan Mira Andriana,semua jejaka di Universiti ni dia nak buat laki,Walhal semua orang tidak suka kepadanya kerana perbuatannya yang selalu mengada-ngada.Semalam,Si Diva ni pula menjolok sarang tebuan.Dah tahu universiti ni banyak orang,dia suka² pulak kacau daun Nia dan Hanida.Kecoh satu Universiti dia kerjakan.Dia ingat dia boss,semua dia nak ambil alih.Cer jadi PM,belum tentu kau mampu.Hampaihh.Hanida menyambung semula soalannya."Kau moody ni disebabkan dia ehh?"
"Eh,takdalah.Tak kesah pun aku kat dia tu.Kau pun tahukan,aku sakit," jawab Nia bersahaja.Hanida tahu Nia masih sakit hati dengan si Mira semalam."ye,dahlah jangan fikir sangat pasal minah tu.Dah jom,balik,"ujar Hanida lalu memeluk bahu Nia setelah bangun dari kerusi cafe.