AYU ZALIKHA (C)

BABY BOY

Humor Completed 30287

4.9 (257 ratings)

Synopsis

Seorang jejaka kacukan Melayu-Belanda telah jatuh cinta kepada adik kawannya sendiri yang bernama Ayu Zalikha, namun sering sahaja dihalang oleh Syukri iaitu abang kepada Ayu Zalikha sendiri kerana Syukri tahu bahawa Putera Afiq ini adalah seorang 'budaya darat'. "Putera, aku minta maaf ya." Ucap Syukri secara tiba-tiba setelah lama mendiamkan diri. Putera yang mengelamun lama memandang ke luar tingkap terus mengalihkan pandangannya memandang ke arah Syukri secara mengejut. "Err, apa?" Tanya Putera kerana tak fokus. "Aku minta maaf." Balas Syukri sambil mengeluh panjang. "Err, for what?" Tanya Putera lagi sekali. "Sebab aku macam selalu halang kau dekat-dekat dengan adik aku. Maaf, tapi aku tak suka." Cakap Syukri dengan terus terang. Tiada langsung bahasa kiasan yang keluar dari mulutnya. Senang. Putera hanya mampu tersenyum sinis sambil matanya merenung ke arah jalan raya di hadapan. "Maaf ya." Syukri bersuara lagi setelah Putera terdiam lama. Wajah Putera ditenung olehnya seketika, lalu memandang ke arah jalan raya di hadapan kembali. "Apa salah aku sampai kau tak nak sangat aku dekat-dekat dengan adik kau tu?" Tanya Putera dengan bibirnya terlekat senyuman... GENRE : COMEDY, ROMANCE Cerita yang ringan & santai. Semoga terhibur. MULA : 22/2/2019 (JUMAAT) TAMAT : 22/3/2019 (JUMAAT) 12.25 AM


Rate this story

Share this novel

ifah25
2020-05-22 

hebat author kita nie..best giler cita nie...gelak jer aq memanjang sampai tak ckup nafas dah aq gelak..semput pnya padal baca novel nie

Muhd Ariff
2020-04-26 

best

ishaaaar
2020-04-14 

Jemput baca novel saya "Cinta atau Dendam?"Masih on going.Jangan lupa komen n follow.Btw,nice story.Jalan cerita yang menarik.Harap ada lagi karya macam ni.Best baca ^_^

BABY BOY

946 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

Andai

Izzh Anr

Izzilya Hariz tidak menyangka bahawa hidupnya yang selama ini dihiasi tawa ceria kini bertukar...

KU PILIH ITU

AFFANERMA

Bagai mahu tersembul keluar matanya saat menerima perkhabaran...

perang fesyen vvip

Queennadiah

the Wannababy dapat anugerah?!baju?!solekan?!fesyen macam mana?!siapa designer baju diorang...

JAGA DIA UNTUKKU

AJIB

Seharian mereka berdua keluar mencari barang pernikahan mereka yang hanya tinggal lagi tiga minggu....