NGT: My Mister Richest

Nana Riana

Romance Completed 91463

4.8 (536 ratings)

Synopsis

Kejadian dua tahun lalu menyebabkan FAIRA ALISHA hilang ingatan dan sekarang dia menjalani kehidupan baru sebagai seorang guru sekolah rendah. Namun, sesuatu telah terjadi kepadanya di mana seorang budak lelaki bernama AQIL SYAUQI tiba-tiba memanggilnya dengan panggilan mama. “Kenapa dengan mama ni, hah?! Papa itukan suami mama. Mama, mama Aqil. Suami sendiri pun mama tak kenalkah?” ~ AQIL SYAUQI “Apa bukti akak ni mama Aqil?” ~ FAIRA ALISHA “Aqil tak ada bukti. Tapi, papa ada bukti. Aqil pernah nampak gambar mama dekat papa.” ~ AQIL SYAUQI QAIZ TALHA anak kepada seorang jutawan yang terkenal di kota Allend. Disebabkan Aqil Syauqi tidak berhenti menyebut nama perempuan itu, dia mengambil keputusan menyuruh teman baiknya siasat semua perkara tentang Faira Alisha. “... Perempuan ni ada buat salah besar dengan kaukah?” ~ SHAZWAN “Ya. Kesalahan yang dia buat ni sangat besar. Melibatkan nyawa aku dengan budak tu sekali.” ~ QAIZ TALHA “Dia dah curi hati aku dengan Aqil. Sebelum parah baik kau tolong aku siasat dia ni. Aku tak nak tersilap langkah nanti.” ~ QAIZ TALHA. Qaiz Talha tidak akan mensia-siakan usahanya untuk mendapatkan semula Faira Alisha. Gambar Faira Alisha yang disimpannya itu membawa cerita tersirat yang berlaku dua tahun lepas. Dia sanggup buat apa sahaja asalkan perempuan itu ada di depan matanya. Dia juga menyuruh perempuan itu berhenti mengajar dan memberi tugas untuk menjaga Aqil Syauqi. Namun, ada masalah lain juga yang perlu Qaiz Talha hadapi. Masalah perempuan yang bernama TALITA, model terkenal di kota Allend. Perempuan yang tidak habis-habis mengacau hidupnya. “... Awak nak saya pakai bahasa apa lagi supaya awak faham, hah?! Tolonglah hentikan semua ni. Saya memang tak ada hati dengan awak. Kenapa awak nak paksa saya juga?” ~ QAIZ TALHA “Qaiz Talha. Kau dengar sini. Kalau aku tak dapat kau. Perempuan di luar sana juga sama. Aku tak akan sesekali biarkan perempuan lain dekat dengan kau selain aku. Kau hanya milik aku seorang saja.” ~ TALITA


Rate this story

Share this novel

Coke Coka Cola
2020-05-19  1 Replies

Donated 200 nCoins

Malko Wong
2020-04-20  1 Replies

nana kota allend tuh katne

shafira iera
2019-12-29 

best sgt crite ni..kipidup...kalau ad smbungan slps perkhwinan diorg lgi seronok..

Nana Riana

705 followers


NovelPlus Premium

The best ads free experience

You may also like

Blushing Eh ?

cekbungasekuntum

" aku nak kau bagitau cerita sebenar , kalau tak jangan harap aku akan lepaskan kau ! " . aku...

TEKA-TEKI

SI HANNAH

“Kau cuma ada dua pilihan. Kau cuma boleh selamatkan seorang saja. Bilik sebelah kanan aku...

Miss Tomboy Heartbreaker

ms.cat

Shafiqah adalah seorang wanita yg tomboy. Dia jenis yg tidak suka Ann bercintan cintun ni baginya...

sakitnya cinta

Adslan Moliman

“Awak,tau tak apa beza awak dengan laut?” “tak tau” “Bezanya laut bila dipandang sejuk...