Generic placeholder thumbnail
Dia, Bukan Suami Pilihan..

IfaLi

4.6

Free

Romance | Series

2746 Views

Azrin memandang Anis dengan muka ketat plus bengis..Dia turut hadiahkan Anis renungan tajam tahap malaikat maut datang cabut nyawa.. Hatinya menggelegak marah apabila teringat drama yang baru berlaku di hadapan matanya sebentar tadi. Api kemarahannya makin meninggi apabila Anis hanya tayangkan muka kosong seperti tiada apa apa yang berlaku.. "Kau buat apa tadi dengan mamat tu?" Azrin meregus geram apabila Anis menyakan kembali soalan yang diajukan olehny.. Rahangnya bergerak ke kiri dan kanan tanda tahap kemarahan dia sudah mencecah tangkah yang terakhir.. "Aku tanya kau sekali lagi, kau buat apa dengan mamat tadi??" Naik seaktof suara Azrin seraya tangannya menggenggam kuat kedua belah bahu Anis.. Azrin tersenyum sinis apabila mendengar jawapan dan soalan yang dilontarkan oleh Anis kepadanya.. Dia perasan akan kehadiran cecair jernih di wajah isterinya, namun hatinya sedikit pon tidak terusik.. Baginya sekarang gadis dihadapannya kini perlu diberikan sedikit pengajaran agar tidak ambik mudah dengan dirinya.. "Kau tanya aku mamat mana?? Apa maksud aku?? Kau tak tahu?? Alasan apa ni.. Kau tanya aku sapa mamat tu sedangkan kau yang peluk mamat tu, kiss pipi mamat tu kiri kanan.. Kau ni ada amnesia ke? Kau dah lupa ke status kau? Kau tu isteri aku.. Kenapa kau main dengan lelaki lain.. Kau ni perempuan jenis apa hah??" Lepas Azrin geram sambil menolak tubuh Anis rapat ke dinding..Hatinya sakit apabila teringatkan perkara itu.. Azrin yang mendengar jawapan Anis terdiam, sentap sedikit.. "aku bukan suami pilihan dia" desis azrin.. Kemarahan surut sedikit demi sedikit apabila kata kata Anis kembali tergiang giang di telinga.. Timbul sedikit rasa bersalah di hatinya, apabila dia tersedar akan silapnya.. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata badan binasa.. Azrin berjalan kearah katil lalu merebahkan tubuhnya.. Dia memejamkan matanya.. Setitik demi setitik air matanya mengalir.. Hatinya sakit apabila teringat anis yang berpelukan dengan lelaki lain, namun jauh di sudut hatinya rasa bersalah mula bercambah akibat kelancangan dia dalam berbicara.. ." - Muhd Azrin Lufti "Asal ketat sangat muka dia ni? Dah tu renung aku macam nak bunuh pon dah ada.." Desis Anis dalam hati sambil buat muka kosong. Takot sebenarnya tapi saja acah kata tak takot.. "Uhh, mamat??Mamat mana?? Saya buat apa??" Anis mengetap bibir apabila melihat rahang Azrin bergerak gerak. Badan Anis terinjut dek terkejut dengan suara Azrin yang tiba tiba meninggi dan meyeringgai sakit apabila bahunya digenggam kuat oleh Azrin.. "Mamat mana? Saya buat apa?? Apa maksud awak?? Saya tak faham la.. Lepas.. Sakit" BAlas Anis dalam nada terketar.. Air mata laju menuruni pipi akibat kesakitan yang dirasai apabila bahunya digenggam kuat oleh Azrin..Balas Anis blur.. Anis terdiam..Kelu lidahnya untuk teruskan bicara apabila diri dia dituduh sebegitu.. Air mata yang masih galak menuruni di pipinya diseka kasar.. Dia memandang tajam muka Azrin tajam.. " Benci sangat ke dia dekat aku.. Sampai sanggup tuduh aku bukan bukan.. " Desis Anis.. Dia menarik nafas dalam dalam sebelum berkata.. "Ye pon kalau awak tak suka kahwin dengan saya, tak perlu kot nak hina hina saya macam ni.. Walaupon saya tak pakai tudung, tak tutup aurat tu semua.. Saya masih belum buta agama.. Saya sedar status saya.. Saya ni isteri terpaksa awak.. Dan awak bukan suami pilihan saya.. That' s it.. Terserahlah dekat awak nak fikir apa tentang saya.. Saya dah tak kisah.. Apa yang pasti Allah tahu saya tak buat semua tuduhan yang awak lemparkan dekat saya tadi.. Tetima kasih jugak sebab sedarkan saya.." Selesai menuturkan katanya Anis terus menolak tubuh Azrin darinya.. Dia melangkah keluar dari bilik, tanpa memandang belakang.. Hatinya sakit apabila dituduh sebegitu oleh Azrin.. - Nuranis Safiya View More...

Comments Write Comments

Profile Picture

ery

best..smbung lagi.

28/06/2018 12:23 AM

Profile Picture

mar

best..smbg lagi..apa jadi masa majlis..asyik brperang aje bila jmpa..

04/06/2018 06:56 PM

Profile Picture

Hajar Lapide

menarik... next pls...

06/05/2018 07:04 AM

Rate