Generic placeholder thumbnail
Dia Takdirku

nurfzlinaa

4.5

Free

Romance | Completed

891 Views

“Ryan, kau ni dah kenapa? Hari terakhir pun nak cari gaduh ka?” soalku panas. . “Biarlah aku suka, hahahaha, kalau kau tak tenang tulah kebahagiaan aku,” jawabnya yang membuatkan darahku bertambah naik. . “Dahlah, cakap ngan orang giler takkan pernah habis. Harap aku takkan jumpa kau dah,” aku dan Suzana terus bangun dan melangkah pergi. 10 tahun kemudian. . “Azleen,” tersentak aku dari lamunan yang mengimbau kenangan lalu. Itulah hari terakhir aku jumpa Ryan. Tak sangka dia pindah sekolah pada tahun seterusnya. Tapi napa aku tak leh lupakan dia? Sedangkan aku bencikan dia. . “Hoi, kau nie napa? Dari tadi termenung. Pergi susun bunga-bunga yang ada di luar tu,” rupanya Suzana memanggil ku sejak tadi lagi. Suzana dan aku masih lagi sahabat baik. Kini aku dan dia menguruskan kedai bunga yang dibuka hasil titik peluh kami. Iaitu ANALEEN FLORIST iaitu hasil gabungan nama kami berdua. Aku bergerak ke luar kedai untuk menyusun dan menyiram bunga-bunga di luar. Setelah selesai semua kerja aku masuk ke kedai semula namun kerana malang tidak berbau aku terlanggar seeorang pelanggan aku dan menyebabkan bunganya jatuh dan juga tubuh kecilku. Tubuhku terjatuh ke atas bunga itu. Kelihatan terbeliak matanya melihat bunganya ditindih aku. View More...

Comments Write Comments

Profile Picture

ery

best

16/07/2018 12:57 AM

Profile Picture

mar

best..tapi pendek sangat.

02/05/2018 07:38 PM

Rate